פלסטיני ברכב גנוב תקף לוחם במעבר ליד רמאללה - וחוסל

הפלסטיני שהגיע למחסום רנתיס נהג ברכב גנוב. הוא ניסה לדקור את אחד הלוחמים ולחטוף את נשקו - ונורה למוות על-ידי חייל אחר. הלוחם שהותקף נפצע קל

מעבר רנתיס. ארכיון
מעבר רנתיס. ארכיון | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

פלסטיני שהגיע לפנות בוקר (שישי) למעבר רנתיס שליד רמאללה כשהוא נוהג ברכב גנוב, ניסה לדקור לוחם ולחטוף את נשקו. ככל הנראה, לוחם אחר ירה בו למוות. הלוחם שהותקף נפצע קל.

דובר צה"ל מסר כי "חשוד הגיע ברכב גנוב למעבר רנתיס שבחטיבת אפרים. במהלך בידוק על ידי לוחם צה"ל, תקף החשוד את הלוחם וניסה לחטוף את נשקו. בעקבות העימות, לוחם נוסף שפעל במרחב ירה לעבר החשוד. החשוד נוטרל. הלוחם נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי בנקודה ופונה להמשך טיפול רפואי בבית חולים. נבדקת האפשרות שהרקע לאירוע הוא פלילי, האירוע מתוחקר".

ביום שלישי נפצע צעיר ישראלי בן 28 באורח קל מירי מרכב חולף סמוך לחווארה.ממד"א נמסר כי "התקבל דיווח במוקד 101 במרחב ירקון, על ירי לעבר רכב בזמן נסיעה סמוך לחווארה. נהג הרכב המשיך בנסיעה והגיע למוקד רפואי בשומרון עם שריטה קלה בכתף. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי במקום לגבר כבן 28 שבדרך נס נשרט קלות בכתף וטופל במקום".

הרכב שנפגע בפיגוע ליד חווארה
הרכב שנפגע בפיגוע ליד חווארה | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, מסר: "המצב הזה לא יכול להימשך. אזרחים ישראלים נמצאים תחת ירי בדרכם לביתם, בתוך רולטה רוסית שיש דרך לעצור אותה. צריך להחזיר את המחסומים. היינו כפסע מעוד הלוויה, עוד משפחה שכולה. הממשלה הזו לא יכולה להמשיך לסמוך על הנס. אנו דורשים לעצור את האינתיפאדה השלישית שמשתוללת כאן".