סוגר שטחים: מפקד אוגדת איו"ש מסכם שנתיים בגזרה המאתגרת בארץ

תא"ל ערן ניב מסיים בימים אלה את אחד התפקידים הקשים בצה"ל. בתקופה זו התמודד עם רצף של פיגועים, פצועים והרוגים, ומתיחות בין הצבא וגורמים בממשלה. "חוויה שממשיכה ללוות גם כשעוזבים"

זמן צפייה: 16:09

השנה האחרונה התאפיינה בעלייה במספר הפיגועים ומעשי הטרור בשטחים. מסכינאים יחידים ועד חוליות מאומנות שהוציאו לפעול פיגועים מתוכננים. מול אלה, ואתגרים נוספים, ניצב בשנתיים האחרונות תא"ל ערן ניב. הוא מסיים בימים אלה את התפקיד, ויעמוד בראש חטיבת החדשנות החדשה שהקים הרמטכ"ל אביב כוכבי בקריה. "השירות באוגדת יהודה ושומרון הוא חוויה משמעותית ומעצבת הממשיכה לוות את האדם גם כשעבר למקום אחר".

ניב, שגדל בקיבוץ בעוטף עזה וניהל את הקרב בציר המתפללים שבחברון, התמודד בתקופת שירותו בתפקיד עם גזרה מאתגרת במיוחד, שמכילה בתוכה כ-400 אלף מתנחלים, יותר מ-2.5 מיליון פלסטינים, דרישות צה"ל לשמירה על השקט וגורמים בממשלת ישראל שחלק משריה קוראים לבטל את הרשות הפלסטינית. "מעולם לא עשיתי תפקיד כל כך מורכב ומסובך", אמר ניב.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כ-9,200 פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה; "76 נפצעו"

אחרי תקרית הרחפן: 3 פלסטינים חדרו לישראל מעזה – ונעצרו

"רוחאני: חלה התקדמות בדבר המשא ומתן עם ארה"ב"

תא''ל ערן ניב
תא''ל ערן ניב | צילום: החדשות 13

ביחס לאלימות מצד הפלסטינים בגזרה, אמר: "אני מעריך שהאנשים האלימים באיו"ש, אלה שרוצים ומבצעים פיגועים, שאיתם אנחנו מתעסקים - הם פחות או יותר אחוז מהאוכלוסייה הפלסטינית. אנחנו עושים הכול כדי למנוע מצב של הסלמה, שבו חלק גדול בציבור יתחיל לנקוט באלימות".

ערב ראש השנה הודיעו שב"כ וצה"ל על פענוח אחד הפיגועים הקשים יותר שהתרחשו בקדנציה שלו, רצח הנערה רינה שרנב במעיין סמוך לדולב. "זה היה ללא ספק פיגוע קשה ומקצועי יותר ממה שחווינו בתקופה האחרונה. אבל אני יכול לומר שבשנתיים האחרונות, סיכלנו הרבה פיגועים קשים יותר שהיו יכולים לקרות", אמר. עוד הוסיף ניב: "כל פיגוע הוא אירוע מאוד קשה. זה תחושת כישלון".

כעת, כשהוא נפרד מהשטח ועובר, כאמור, לפקד על פרויקט שנועד להכניס טכנולוגיות ושיטות חשיבה חדשות לצה"ל, אמר בחיוך: "לקחת אותי מהשטח ולשים אותי בקריה, אני יכול לשמוח?"