4 ימים בלבנון: כ-250 מחבלים חוסלו; יותר מ-2,000 מטרות הותקפו

ארבעה ימים לאחר שהחל התמרון הקרקעי בדרום לבנון, יותר מ-250 מחבלים חוסלו בתקיפות מהאוויר ומהקרקע, ויותר מ-2,000 מטרות של חיזבאללה הותקפו, בהן משגרים ומחסני אמל"ח. במקביל, כ-600 אלף תושבי דרום לבנון כבר התפנו לצפון המדינה

זמן צפייה: 01:50

צה"ל נכנס היום (שישי) ליום הרביעי בתמרון הקרקעי בדרום לבנון, ועד כה חוסלו יותר מ-250 מחבלים בכפרים בהם פועלים הכוחות. התקיפות החלו לאחר פינוי אוכלוסייה אזרחית, כשבינתיים התפנו כבר ב-600 אלף מתושבי דרום לבנון לכיוון צפון. מצה"ל נמסר כי בפעילויות השונות של הכוחות אותרו בונקרים, מנהרות התקרבות ועשרות מחסני אמל"ח גדולים.

בתוך כך, בצה"ל נערכים להרחיב את הפעולה הקרקעית בלבנון. הרצון הוא לטהר את כפרי הזינוק, בהם חיזבאללה הכין "7 באוקטובר" לתושבי הצפון. התחושה היא שארבעה ימים בתמרון, למרות המחיר הקשה, תשעה חללים, בסך הכל הדברים מתקדמים בקצב טוב, כשהחיכוך מול מחבלי חיזבאללה בשטח ירד.

צילום: דובר צה"ל
מפקדים ופעילים שכוחות הביטחון חיסלו בפעולות ממוקדות בלבנון | צילום: דובר צה"ל

כוחות אוגדה 98 החלו ראשונים בפעולה הקרקעית בתחילת השבוע, ובהמשך נכנסו גם כוחות אוגדה 36. הכוחות פועלים בתצורת התקפות חטיבתיות המשלבות פעילות אווירית לצד טנקים וארטילריה. עוד במהלך הפעילות, הכוחות מחסלים מחבלים שמתבצרים במבנים ובאיתורים צמודי גדר, מאתרים ומשמידים משגרים מוכנים לשיגור ומטענים של חיזבאללה שהושארו מאחור.

כוחות חיל האוויר פועלים גם הם מעל ומסביב לכוחות בכל שעות היממה. החל מתקיפות מקדימות לעבר מטרות צבאיות ביעדי הפשיטה ועד להסרת איומים במרחב באמצעות משימות איסוף ותקיפה. הותקפו למעלה מ-2,000 מטרות צבאיות.

מפקדים ופעילים שכוחות הביטחון חיסלו בפעולות ממוקדות בלבנון | צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר במפקדת אוגדה 36, וקיים הערכת מצב בנוגע להתקדמות הכוחות יחד עם סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, מפקד הגיס הצפוני ומערך התמרון האלוף סער צור ומפקד האוגדה תת-אלוף מורן עמר.

בשיחה עם לוחמי מילואים, אמר: "חיזבאללה סופג מכות מאוד קשות, אחת אחרי השנייה- חיסלנו את נסראללה ויש לנו עוד הפתעות בקנה שחלקן כבר בוצעו וחלקן עוד יבוצעו. מערך הטילים והרקטות שלו ספג מכה קשה מאוד, חלק ניכר הושמד כתוצאה מפעולה איכותית ומדויקת, מפקדות שליטה, מערכי קשר, כל צמרת הפיקוד של רדואן ולמעשה כל הדרג השני והשלישי מתחת לנסראללה מחוסלים. הדבר הזה הוא דבר מאוד משמעותי, בנוי על מודיעין מדויק ותוקף איפה שצריך".

עוד אמר: "חיזבאללה שהתחיל את המלחמה איתנו לפני שנה הוא לא אותו ארגון, יש כבר משהו אחר לגמרי ואנחנו נמשיך ונכה אותו, ונביא לכך שבסופו של יום נחזיר את האזרחים שלנו לבתים שלהם בביטחון כפי שהתחייבנו. אתם עושים משימה שאין חשובה ממנה - וזה להחזיר את התושבים הביתה, להגן על מי שיש ולשלול מחיזבאללה את היכולות שלו, דבר שיבטיח לנו תקופות ממושכות של שקט ושל חיי שגשוג".