חילופי אש בשכם: סייענו של בכיר ב"גוב האריות" נעצר

אחמד מצרי, בן 19, פעיל בתשתית הכנופיה, שימש כסייענו של אברהים נאבולסי, הבכיר אשר נהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון בשכם בחודש אוגוסט. מצרי היה מעורב בפעילות טרור עדכנית, והוא הועבר לחקירת שב"כ

זמן צפייה: 00:22

אחמד מצרי, בן 19, פעיל בתשתית "גוב האריות", נעצר הבוקר (שישי) על ידי לוחמי ימ"מ, שב"כ וסיירת גולני בקסבה של שכם. מצרי שימש כסייענו של בכיר הארגון איברהים נאבולסי, אשר נהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון בחודש אוגוסט השנה. מדובר צה"ל נמסר כי היה מעורב בפעילות טרור עדכנית.

עם הגעת הכוחות למבנה בו שהה מצרי, הוא נמלט מהמבנה והסתתר בעודו חמוש במבנה אחר בו שהו מספר בלתי מעורבים. לוחמי הימ"מ פרצו למבנה ועצרו אותו. במהלך המעצר נתפס נשק ומחסניות שהיו ברשותו. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר לוחמי סיירת גולני והימ"מ שירו לעבר המחבלים החמושים, וזוהו פגיעות. המבוקש הועבר לחקירת שב"כ, אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

אמל''ח שנתפס אצל המבוקש אחמד מצרי מגוב האריות
אמל''ח שנתפס אצל המבוקש אחמד מצרי מגוב האריות | צילום: דובר צה''ל

בתחילת חודש אוגוסט האחרון כוח ימ"מ חיסל את המבוקש איברהים נאבלוסי בשכם. במקום התפתחו תחילה חילופי אש בין צה"ל לחמושים, כשכוח ימ"מ כיתר את ביתו. לפי הדיווחים של הסהר האדום, 30 פלסטינים נפצעו כאשר אחד מהם נפגע מירי בחזה ומצבו קשה. כוחות הימ"מ וצה"ל כיתרו את ביתו של נאבלוסי, שנטען כי הצליח להימלט בכניסה הקודמת של צה"ל לשכם. הוא התבצר בביתו וירה לעבר הכוחות, שירו טילים נגד טנקים על הבית. מבוקש נוסף שחוסל הוא איסלאם סבוח.