"עבר תופת": לחם בעזה, אובחן כפוסט טראומתי - ושם קץ לחייו

אלירן מזרחי, לוחם בהנדסה קרבית, סייע בפינוי גופות ב-7 באוקטובר ולחם ברצועה. לאחר מכן אובחן כפוסט-טראומטי - אך בכל זאת זומן לאחרונה פעם נוספת למילואים ברפיח. ביום שישי האחרון הוא שם קץ לחייו. אחותו סיפרה: "השאיר אחריו אלמנה עם ארבעה ילדים בבית, בהם שניים על הרצף בתפקוד נמוך"

זמן צפייה: 02:49

אלירן מזרחי, לוחם הנדסה קרבית שאובחן כפוסט-טראומטי לאחר שלחם ברצועת עזה וסייע בפינוי גופות ממסיבת ה"נובה" ב-7 באוקטובר, שם קץ לחייו ביום שישי האחרון. אחותו, הילה מזרחי, ספדה לו היום (ראשון) וסיפרה על הקשיים עמם התמודד: "אלירן שלנו יצא ראשון ב-7 באוקטובר, הוא היה חוד החנית. אחרי זה הוא גם נכנס לעזה, ב-D9 עם חבר שלו. הם עברו שם תופת. שיגרו עליהם טילים, הוא ראה את חברים שלו מתים והביא גופות - ועדיין עשה כל מה שהוא יכול בשביל ישראל".

בהמשך סיפרה על הטראומה של אחיה בעקבות המראות הקשים בעוטף וברצועה בחודשים האחרונים. "הוא נפצעה בעזה, פיזית ונפשית", אמרה הילה, "לא אישרו לו להיכנס יותר לעזה. הרופא אמר לו שאסור לו להיכנס לשם יותר".

"הגדירו אותו בהמשך עם פוסט-טראומה", המשיכה, "הוא עבר שם דברים שהוא לא הסכים לספר לי כלום. כששאלתי למה הוא לא חוזר לשגרה הוא לא אמר, לא סיפר ולא שיתף. הוא רצה להילחם שוב בעזה, נפגע שם ומבחינתי הוא חלק מהצבא. הוא השאיר אחריו אלמנה עם ארבעה ילדים בבית, בהם שניים על הרצף בתפקוד נמוך".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-0906241600' autoplay='0' credit='' desc='אחותו של מזרחי: "הוא ראה חברים מתים"' poster='' kid='1_1ia0i5kb' duration='323']

לסיום אמרה: "מגיע לאחי שיקברו אותו עם דגל ישראל, שיעמדו חיילים ויצדיעו לו. אני רוצה להגיד לכל החיילים שלא משנה מה - לא יפקירו אותם, ולא יפקירו את אחי. זה לא מגיע לו. הוא לא היה מתאבד אם לא היה סובל מפוסט-טראומה. הוא לא היה עושה את זה לעצמו, הוא היה אדם שמח ואהוב על כולם".

[brightcove_iframe video_id='documentary-movies-documentary-part-02-M226337' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון של מזרחי באפריל: "לא חשבנו שנשרוד - ועכשיו אנחנו לא יודעים איך להתמודד"' poster='' kid='1_fqayllbu' duration='20']

מזרחי התראיין לסרטה של לירון ויצמן "בחזרה מעזה" ששודר ברשת 13 בחודש אפריל, וסיפר על פעילותו כלוחם. "איך יהיה פחד מוות?", שאל בחלק אחד של הריאיון, "כשאתה משלים שאתה לא תחזור אתה יכול לקבל את זה או שזה יגיע לך בכל מקרה איפשהו".

בנוגע לקשיים שצפים בקרב לוחמים שחזרו מהחזית סיפר: "הבעיה המרכזית שלנו היא שחזרנו, אחרי שחשבנו שלא נחזור - ושרדנו. עכשיו אנחנו לא יודעים להתמודד עם זה, כשחזרנו. זו הבעיה".