גלנט אחרי שאיראן הציגה טיל חדש: "יש לנו מענה טוב יותר לכל דבר"

בביקור בגזרת הצפון במסגרת התרגיל המטכ"לי "אגרוף המחץ", אמר שר הביטחון: "אני שומע את אויבינו מתהדרים בפיתוחי נשק שונים. לכל דבר שכזה, יש לנו מענה טוב יותר - באוויר, בים וביבשה, במאמצי ההגנה וההתקפה". הוא שיגר איום לחיזבאללה: "אם יעשה טעות ויפתח במלחמה - "נחזיר את לבנון לעידן האבן"

גלנט והטיל החדש שהציגה איראן
גלנט והטיל החדש שהציגה איראן | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שעות אחרי שאיראן הציגה טיל היפר-סוני מתקדם, אמר הערב (שלישי) שר הביטחון יואב גלנט בביקור בגזרת הצפון: "אני שומע את אויבינו מתהדרים בפיתוחי נשק שונים. לכל דבר שכזה, יש לנו מענה טוב יותר - באוויר, בים וביבשה, במאמצי ההגנה וההתקפה. נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל, וכיצד להכות את אויבינו מכה נצחת אם חלילה יפתחו במלחמה כנגדנו". הוא שיגר איום לחיזבאללה - ואמר כי אם יפתח במלחמה נגד ישראל, "נחזיר את לבנון לעידן האבן".

ביקורו של גלנט מגיע במסגרת התרגיל המטכ"לי "אגרוף המחץ". שר הביטחון קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם אלוף אורי גורדין, אלוף סער צור, מפקד מערך התמרון ומפקד הגיס הצפוני ומפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ"לי, אלוף מוטי ברוך.

הוא אמר עוד: "לאחר שראיתי את הכוחות בפיקוד, באוגדות ובחטיבות, אני רוצה לומר לציבור בישראל: יש לנו לוחמים מצוינים".

ההטיל ההיפר-סוני המתקדם שהציגה איראן
ההטיל ההיפר-סוני המתקדם שהציגה איראן

מוקדם יותר היום, כאמור, בטקס בנוכחות הנשיא איברהים ראיסי, איראן הציגה את הטיל ההיפר-סוני החדש שלה בפיתוח התעשייה הצבאית האיראנית. המנהיג העליון עלי ח'אמנאי הוא זה שבחר את שם הטיל - "פתח". לפי סוכנות הידיעות האיראנית IRNA, טווח הטיל המתקדם החדש הוא 1,400 קילומטרים, ומהירותו 13 מאך. לפי הדיווחים, לטיל יש יכולות טקטיות המאפשרות לו להגיע למהירויות גבוהות במיוחד, ולבצע תמרונים שונים בתוך ומחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ, זאת על מנת "להתגבר ביעילות על מערכות ההגנה האוויריות של האויב".