דיווח: "מאות מחבלי חמאס התאמנו באיראן לפני המתקפה"

וול סטריט ג'ורנל: "כ-500 מחבלי חמאס אומנו על-ידי כוח קודס באיראן בשבועות שלפני מתקפת הפתע של חמאס". עוד דווח כי ישראל הסכימה, לבקשת ארה"ב, לדחות את הכניסה הקרקעית לעזה. הסיבה: לתת זמן לוושינגטון להציב מערכות הגנה אוויריות נגד טילים באזור. מקרון: "אם ישראל תיכנס קרקעית - זו תהיה טעות מצידה"

זמן צפייה: 01:08

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" היום (רביעי), "כ-500 מחבלי חמאס התאמנו באיראן עם מפקדים בכירים בכוח קודס בשבועות שלפני המתקפה של 7 באוקטובר".

כמו כן, דווח כי ישראל הסכימה לדחות לבקשת ארצות הברית את הכניסה הקרקעית בעזה, כדי שוושינגטון תוכל להציב מערכות הגנה אוויריות נגד טילים. בוול סטריט ג'ורנל נאמר כי ארה"ב מתכוונת לפרוס מערכות להגנה על כוחותיה בעיראק, סוריה, כווית, ירדן, סעודיה ואיחוד האמירויות. עוד נאמר כי גורמים אמריקנים "שכנעו את עמיתיהם הישראלים להתאפק עד כמה שניתן כדי שהמערכות הללו יוצבו, ייתכן שכבר בימים הקרובים".

בארה"ב מודאגים מהאיומים על הכוחות האמריקנים במזרח התיכון, ובצבא ארה"ב אמרו כי עם הכניסה הקרקעית לעזה מצד ישראל – הכוחות האמריקנים יהוו מטרות לקבוצות טרור שונות.

חרבות ברזל מקרון עם משפחות החטופים
מקרון עם משפחות החטופים | צילום: רויטרס

זמן קצר אחרי הפרסום בוול סטריט ג'ורנל, אמר בכיר בפנטגון לאל-ג'זירה כי אין מידע לגבי דרישה של ישראל הקשורה לדחיית פעולותיה הצבאיות. הוא הדגיש כי "ארה"ב לא קובעת עבור ישראל מתי ואיך לבצע את פעולותיה. ארה"ב מוכנה להגן על כוחותיה ועל האינטרסים האמריקניים במזרח התיכון".