כטב"ם התפוצץ באילת, מערכת ה"חץ" יירטה טיל קרקע-קרקע

כלי טיס בלתי מאויש חמוש פגע אחר הצהריים בבית ספר בעיר הדרומית וגרם נזק, צעיר נפגע באורח קל משאיפת עשן. לאחר מכן נשמעה אזעקה נוספת ומערכת "חץ" יירטה בהצלחה, בפעם השנייה מאז נכנסה לשימוש, טיל קרקע-קרקע - לפני שזה חדר לשטח ישראל. כעת בודקים בצה"ל האם הכטב"ם והטילים שוגרו מתימן

זמן צפייה: 02:49

כלי טיס בלתי מאויש פגע היום (חמישי) בשעות הצהריים בבית ספר באילת וגרם לנזק במקום. כתוצאה מכך, צעיר כבן 20 נפגע באורח קל בעקבות שאיפת עשן וחמישה נוספים הוגדרו נפגעי חרדה. מאוחר יותר, הודיע צה"ל על כך שמערכת ה"חץ" יירטה טיל קרקע-קרקע שעשה גם הוא את דרכו לעיר הדרומית - בטרם זה חדר לשטח האווירי של ישראל. מדובר בפעם השנייה שבה נעשה שימוש ב"חץ" מאז שמערכת זו נכנסה לשימוש.

הערב, לאחר שנשמעו קולות פיצוצים נוספים באזור אילת, דובר צה"ל אישר כי מערכת "פטריוט" יירטה מטרה חשודה במרחב הערבה, בטרם זו חצתה לשטח ישראל.

כעת בוחנים בצה"ל האם הכטב"ם שהתפוצץ באילת והטילים האחרים שוגרו מתימן. במקביל, נבדק האם כלי הטיס הוא מתוצרת איראנית. סנ"צ משה קראדי, מ"מ מפקד מרחב אילת, התייחס לפיצוץ ואמר לאחר שאירע: "משטרת מרחב אילת פרוסה בכל הזירה, הכל נמצא בבדיקה ובשליטה מלאה של כוחות הביטחון".

Whatsapp Image 2023 08 17 At 0
שיגור מערכת חץ 3 (ארכיון) | צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס גם הוא למקרה בהצהרה שלו הערב. "הצהריים כלי טייס בלתי מאויש פגע במבנה אזרחי באילת ואין נפגעים", אמר תא"ל הגרי, והוסיף: "אנחנו בחקירה על האירוע הזה במטרה לברר מהיכן הגיע כלי הטייס ומדוע לא הופעלה התראה".

בנוגע לשימוש המוצלח במערכת ה"חץ", הוסיף: "טיל חץ שלנו יירט טיל רחוק ממדינת ישראל. ההגנה באזור אילת והמרחב שלה, מהים, מהאוויר וממטוסי חיל האוויר היא הגנה טובה. נלמד איך קרה מה שקרה ונעדכן את הציבור".