אזהרת ראש שב"כ: "7 באוקטובר הבא - עלול להגיע מאילת"
דוד זיני קיים סיור בעיר הנופש הדרומית עם כניסתו לתפקיד, הורה להגביר את איסוף המודיעין מחשש למתקפה משולבת עליה, והגדיר אותה כ"מבודדת, סמוכה ל-3 גבולות ונחשבת תמיד למאויימת יותר". בשב"כ הגיבו לפרסום: " אין מידע או התרעה קונקרטית, נבחנו היערכויות שונות"
ראש השב"כ דוד זיני התבטא לאחרונה במסגרת סיור שקיים באילת, במסגרת כניסתו לתפקיד, והורה להגביר את איסוף המודיעין מחשש למתקפה משולבת עליה, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית. ראש השב"כ הגדיר את העיר כ"מבודדת, סמוכה ל-3 גבולות, יכולה להיות יעד להתקפה - וככזאת היא תמיד נחשבת מאויימת יותר".
בשב"כ עדכנו כי "ראש הארגון דוד זיני קיים לפני כמה חודשים סיור באילת, שחלקו התקיים בשיתוף הצבא, ובמסגרתו נבחנו היערכויות שונות. אין מידע או התרעה קונקרטית".


דוברות עיריית אילת הגיבה לדברים: "בהמשך לאמירה הביטחונית על העיר אילת, שיוחסה לראש השב"כ, נמסר משירות הביטחון הכללי, כי לפני מספר חודשים במסגרת תהליך הכניסה לתפקיד ולמידת האיומים השונים קיים ראש השב"כ סיור באילת אשר חלקו התקיים בשיתוף הצבא ובחן הערכויות שונות. בשב"כ מדגישים, כי אין מידע או התרעה קונקרטית אלא בתכנון מבצעי יסודי ולמידת האיומים בכל גזרות העבודה של השירות".
גם ראש העירייה אלי לנקרי, התייחס לפרסום: "כפי שהבהיר השב"כ, אין כל מידע קונקרטי על איום חדש או מיידי הנשקף לעיר אילת. יחד עם זאת העיר וכל כוחות הביטחון המגנים עליה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. אני מאמין ובטוח שמאז 7 באוקטובר הופקו לקחים כואבים וחשובים, כדי שהאסון הנורא ביותר בתולדותיה לא יחזור על עצמו באף מקום במדינת ישראל. מאז תחילת המלחמה אני מקיים דיונים שוטפים עם כלל גורמי הביטחון, ויכול לומר, כי אילת מוגנת היטב, ערוכה ודרוכה בזכות מעטפת ביטחונית רחבה, ובזמן המלחמה אף תוגברו המענים הביטחוניים בגזרה, לרבות לאורך הגבול המזרחי".
עוד הוסיף: "יחד עם זאת, אסור לנו להסתפק במענה ביטחוני בלבד. אחד הלקחים המרכזיים של ה 7 באוקטובר הוא שחוסן לאומי נבנה מראש, ולא בדיעבד. אילת היא שערה הדרומי של מדינת ישראל, עיר בעלת חשיבות אסטרטגית מובהקת למדינת ישראל הממוקמת במשולש גבולות ובמרחק רב ממרכז הארץ. לכן, מדינת ישראל חייבת להמשיך ולהשקיע בחיזוק העיר בכל התחומים, בביטחון, בשירותי הרפואה, בתשתיות חירום ובשירותים ציבוריים, כי אילת חזקה, בטוחה ומשגשגת היא אינטרס לאומי מהמעלה הראשונה. אנו נמצאים כעת בעיצומה של עונת הקיץ ובפתחה של תקופת החופש הגדול".
לדבריו, "אנחנו ערוכים ומוכנים לקבל את עשרות אלפי המבקרים והתיירים שיגיעו אלינו כבר בימים הקרובים, ופועלים בשגרה מלאה, בביטחון, ובאחריות. נמשיך כמובן לעמוד בקשר רציף עם גורמי הביטחון ולפעול בכל דרך כדי לשמור על ביטחונם של תושבי אילת ואורחיה".


