דיווח: מצרים הגבירה את מאמצי התיווך למניעת הסלמה בחודש הרמדאן

קהיר אירחה השבוע כמה ממנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, וגם ערכה שיחות עם נציגים ישראלים. במצרים חוששים שהמצב "ייצא מכלל שליטה" ואף פנו לממשל האמריקני בנושא

פלסטינים מהומות ביהודה ושומרון
מהומות ביהודה ושומרון (ארכיון) | צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90

לקראת חודש הרמדאן, מצרים הגבירה את מאמצי התיווך שלה בין ישראל והפלסטינים בניסיון לבלום את גל האלימות והטרור בירושלים וביהודה ושומרון, ולמנוע ממנו להתפשט גם לרצועת עזה. כך דווח הבוקר (שישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס" מפי "פקידים" מצרים ופלסטינים המעורים בפרטי הדברים.

לדברי אותם גורמים, קהיר אירחה השבוע לשיחות ומפגשים כמה ממנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. קודם לכן, במצרים ערכו שיחות עם נציגים ישראלים. שניים מהגורמים המצרים, ששוחחו עם סוכנות הידיעות וביקשו להישאר בעילום שם, טענו כי במצרים חוששים שהמצב "ייצא מכלל שליטה", במיוחד לאור מה שכינו "השליטה הישראלית במעברים לירושלים" - מה שמהווה נושא רגיש עבור רבים מהפלסטינים. עוד הגורמים הוסיפו כי מצרים אף פנתה לארצות הברית כדי שזו תנסה לרתום את ישראל למאמציה למניעת הסלמה.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן
הנשיא המצרי א-סיסי ויו''ר הרשות אבו מאזן | צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית ''ופא''

"המצרים מודאגים יותר מאי פעם מאפשרות של עימות צבאי מכיוון שהם מבינים שיהיה קשה לרסן את פעולותיהם של כמה מהשרים בממשלה הקיצונית בישראל", אמר גורם פלסטיני ל"רויטרס". "מצרים מבינה שאם דברים 'יתפוצצו' ביהודה ושומרון - זה יצית 'פיצוץ' גם בעזה", הוסיף.