מחבל אושפז ליד מיטת צעירה כשהוא קשור רק בבד: "לא היו אזיקונים"

פרסום ראשון: מפקד ארגון הטרור גוב האריות, שנעצר בשכם, פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא לקבלת טיפול, שם הוחלט לאשפז אותו לצד בת 18 - מה שעורר חשש גדול בקרב משפחתה שביקשה להעבירו לחדר אחר. אימה סיפרה: "אמרו לנו שאין אפשרות כזו"

זמן צפייה: 02:42

פרסום ראשון: בבית החולים מאיר בכפר סבא אושפז היום (שישי) מחבל פלסטיני, מפקד ארגון הטרור "גוב האריות", ליד מיטת צעירה בת 18 - כשהוא קשור רק בבד. אימה של הצעירה סיפרה כי בבית החולים אמרו לה שלצה"ל אין תקציב לאזיקים ולא היו אזיקונים בנמצא.

המחבל נעצר לפנות בוקר במהלך פשיטה של לוחמי ימ"מ על דירתו בשכם, לאחר חילופי אש שכללו גם השלכת בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. משם העבירו אותו לטיפול בבית החולים מאיר, בליווי חיילים חמושים, ולאחר מכן הוחלט להציב אותו בחדר ליד צעירה שאושפזה לצורך ניתוח.

לאחר שהוריה של הצעירה גילו במי מדובר החל חשש גדול, בפרט לאחר שלטענת האם הוחלט לקשור אותו למיטה רק באמצעות בד פלנלית. משפחת הצעירה חששה מאפשרות שמשפחת המחבל תגיע לחטוף אותו ויתפתח אירוע גדול, ומשום כך הם פנו לטענתם לבית החולים בבקשה שיעבירו אותו לחדר מבודד - אך נמסר להם שאין לאן להעביר אותו.

אימה של הצעירה סיפרה: "שאלתי אותם למה הבן אדם לא אזוק, ואמרו לי שאין תקציב לאזיקים ולא היו לנו אזיקונים בנמצא. הילדה שלי נכנסה להיסטריה ואמרה שאולי המשפחה שלו תבוא ותנסה לחטוף אותו. ביקשתי שיעבירו אותו למקום אחר, לבידוד ופשוט אמרו לי שאין מה לעשות".

מתוך תיעוד פעילות הכוחות בשכם
מתוך תיעוד פעילות הכוחות בשכם | צילום: דובר צה''ל

מצה"ל ומבית החולים נמסר כי "העצור היה תחת שמירה מלאה לאורך כל שהותו בבית החולים. במהלך מתן הטיפול הרפואי הוסרו אזיקי העצור. במידה והייתה מתקבלת בביה"ח בקשה מטעם המשפחה לשינוי מקומה של המטופלת, הדבר היה נשקל. הטענה כנגד אמירת הלוחמים נבדקה ואינה מוכרת".