חשיפה: ההצעה לתקיפה מקדימה בלבנון - וההמתנה בדרג המדיני

במספר דיונים שהתקיימו באחרונה, הציעו בכירים בצה"ל לצאת למתקפה מקדימה על חיזבאללה - עוד לפני התגובה מלבנון. ההצעה נשקלה - אך לפי שעה לא התקבלה בדרק המדיני. "הסיכוי להסלמה בצפון גוברים גם כך, אז עדיף שנוביל", אמרו הבכירים

זמן צפייה: 01:31

הכוננות בישראל לקראת המתקפה של חיזבאללה ואיראן עולה מדרגה, אך לפי שעה אין ודאות מתי היא תתרחש. בתוך כך, במהדורה המרכזית נחשף הערב (שני) כי בכירים בצה"ל הציעו במספר דיונים שהתקיימו באחרונה, גם אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון גלנט, לצאת למתקפה נגד חיזבאללה – עוד לפני התגובה מלבנון.

יודגש כי ההצעה נשקלה – ולעת עתה לא התקבלה. לפי בכירים בצבא, ההצעה באה כדי "לערער את תחושת האויב - שממתינים למוצא פיו". הם הוסיפו כי "הסיכוי להסלמה בצפון גוברים גם כך, אז עדיף שנוביל".

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, נפגש עם ראשי הרשויות בצפון
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, נפגש עם ראשי הרשויות בצפון | צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי וגנרל מייקל קורילה
הרמטכ"ל הרצי הלוי וגנרל מייקל קורילה | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום במוצב השליטה של חיל האוויר וקיים הערכת מצב עם מפקד החיל, אלוף תומר בר, ובכירים נוספים. גלנט אמר למפקדים בחיל האוויר: "אויבינו שוקלים היטב את צעדיהם בזכות היכולות שהפגנתם בשנה האחרונה. עם זאת, עלינו להיערך לכל האפשרויות - כולל מעבר מהיר להתקפה". כמו כן, דובר משרד החוץ של איראן טען כי טהרן "לא מעוניינת במלחמה אזורית", אך הדגיש כי לדעת משטר האייתוללות "ישראל חייבת להיענש כדי למנוע חוסר יציבות בעתיד".