תושבי הצפון יחזרו לבתיהם? ההסכם המסתמן בגבול לבנון

המתווך האמריקני במזרח התיכון עמוס הוכשטיין עובד על ההסכם החדש, שאמור לסיים את הסאגה הביטחונית בגבול הצפון, ולאפשר לתושבי יישובי קו העימות לשוב לביתיהם. ההסכם אמור לחדש את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, ובמסגרתו אמורים לסגת כוחות חיזבאללה מצפון לנהר הליטני

זמן צפייה: 01:39

פתרון מסתמן בגבול לבנון: המתווך של ממשל ביידן במזרח התיכון עמוס הוכשטיין עובד על הסכם חדש בגבול לבנון, בין ממשלת לבנון לממשלת ישראל, בתיווך אמריקני, במטרה לסיים את הסאגה הביטחונית בגבול הצפון, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

מדובר על חידוש החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם משנת 2006, במסגרתו חיזבאללה אמור לסגת מצפון לנהר הליטני, וצבא לבנון יירד דרומה ויתוגבר בכוח או"ם, ובכוח בריטי ואיטלקי. ישנו כבר הסדר מסוים סביב חלק מנקודות הגבול, 13 במספר, אך לא על כולן. החלק הצפוני אמור להיות בריבונות ישראלית. כעת נותר שהצדדים יבחרו לקבל את ההסדר החדש ויסכימו עליו.

כוחות צה"ל בגבול הצפון
כוחות צה"ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

ההסכם עשוי לסיים את הסאגה הביטחונית שמתרחשת בצפון בחודשים האחרונים, ולהחזיר את המפונים לבתיהם. עם זאת, ניתן להניח כי גם הסכם לא ישאיר את חיזבאללה למשך הרבה זמן מחוץ לגבול, ולא יסיר באופן מלא את האיום של ארגון הטרור.