שרים בקבינט: "רוצים תשובות על קטר והסיבות להתמהמהות בתמרון"

הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס הערב שוב, אך בפורום הרחב. הדיון צפוי להיות סוער למדי, כששתי סוגיות מרכזיות שנויות במחלוקת יעלו על השולחן בקרב השרים: סוגיית קטר, שתומכת חמאס, וההתמהמהות בכניסה הקרקעית

זמן צפייה: 01:37

הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס הערב (רביעי) שוב, אך בפורום הרחב. הדיון צפוי להיות סוער למדי, כששתי סוגיות מרכזיות שנויות במחלוקת יעלו על השולחן בקרב השרים: סוגיית קטר, בין היתר על רקע המחמאות על שניתנו היום מצד ראש המל"ל צחי הנגבי, שלגביו שרים בממשלה רוצים להבין מה פשר השיח עם הקטרים בעת הזו. עם זאת, יצוין כי לא מדובר בנושא חדש. עניין נוסף ומהותי יותר היא השאלה מה הלאה; מה פשר ההתמההמות בכניסה הקרקעית, שכבר הובאה לדיון בפני שרי הקבינט בסוף השבוע שעבר.

מוקדם יותר הודיע ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני כי "הושגה פריצת דרך" בנוגע לשחרור חטופים המוחזקים על-ידי חמאס בעזה. ראש המל"ל צחי הנגבי פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, והודה פומבית לקטרים על מאמציהם. עם זאת, גורמים ישראלים המעורים במגעים אמרו לחדשות 13: "יש מאמצים וניסיונות לשחרור חטופים - אין עדיין פריצת דרך".

בתגובה על הציוץ של של ראש המל"ל הנגבי, כתב ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט: "ממשלת ישראל שוגה שגיאה מוסרית ומעשית חמורה. קטר אינה 'שותפה חיונית לפעולות הומניטריות ולפעולות דיפלומטיות'. קטר היא האויב עצמו. קטר מממנת, מסייעת ומתחזקת את ארגון הטרור חמאס-דעאש".