הרמטכ"ל על "דיקטטורה בטוחה עדיפה על אנרכיה": "לא תפיסת עולמי"

הרמטכ"ל חזר בו מהמשפט שאמר ובטקס הוקרה למשרתי המילואים שמשתתפים במבצע "שובר גלים" הוא הדגיש בשיחה המדוברת "עלתה התייחסות באשר לנקודת קיצון שאליה המחלוקת עלולה להתפתח. השבתי תשובה ערכית על חובתנו להגן והוספתי משפט שלא הייתי צריך לומר"

זמן צפייה: 01:25

אחרי שאמר כי "דיקטטורה בטוחה עדיפה על אנרכיה לא מוגנת" - הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הבהיר הערב (ראשון) את דבריו. בטקס הוקרה למשרתי המילואים המשתתפים במבצע "שובר גלים" הוא אמר כי המשפט "לא משקף את תפיסת עולמי".

"בימים האחרונים שוחחתי וקיימתי פגישות עם מאות מפקדים במילואים מכל הזרועות והאגפים של צה"ל. הקשבתי לרחשי הלב, לדעות ולתפיסות השונות", אמר הלוי. הייחודיות והמורכבות של ימינו, ימים של מחלוקת בחברה הישראלית, מצאו ביטוי בדבריהם. הבעתי את הערכתי הרבה והגיבוי המלא שאני נותן לפועלם ואת התנגדותי לאמירות שגינו את שמם של חלק מהמשרתים".

"באחת מן השיחות עלתה התייחסות באשר לנקודת קיצון אליה המחלוקת עלולה להתפתח. השבתי תשובה ערכית על חובתנו להגן, על כך שאהיה במדינה הזו תמיד והוספתי משפט שלא הייתי צריך לומר ושאינו משקף את תפיסת עולמי לחלוטין. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להבהיר את כוונותיי. צה"ל לא יוכל לפעול מתוך התפרקות של העם; צה"ל לא יוכל לפעול ללא רוח ההתנדבות של משרתי המילואים ונכונותם התלויות בשימורו של צה"ל כצבא העם במדינה יהודית דמוקרטית".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בחווארה
הרמטכ''ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה''ל

ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר: "הרמטכ"ל הרצי הלוי הוא המפקד שלנו. אנו מודים לו על שחזר בו והדגיש את מחויבותו לישראל יהודית ודמוקרטית. אנחנו המילואימניקים אוהבים את המדינה, הגנו עליה בעבר ונגן עליה בעתיד, אבל מילואים יש רק בדמוקרטיה, ובלי מדינה יהודית ודמוקרטית לא יהיה צבא עם".