המ"פ הועבר מתפקידו, פלוגה בגולני נטשה אימון: "איתו בכל צעד"

הלוחמים הניחו את נשקיהם ונטשו אימון בנגב, לאחר שמפקד הפלוגה הועבר מתפקידו בשל אי-התאמה ובמקומו הובא מ"פ מצנחנים. אחד הלוחמים לחדשות 13: "סמכנו על המ"פ שלנו, אהבנו אותו. הוא עשה עבורנו הכול. החליפו אותו בלי הודעה מראש". שעות ספורות לאחר מכן חזרו הלוחמים לבסיס. צה"ל: "אירוע חמור שיטופל ויתוחקר"

זמן צפייה: 01:53

לוחמים בפלוגה של גדוד 51 בחטיבת גולני, תחת פיקודה של חטיבה 7, שנמצאים באימון בנגב, הניחו היום (שלישי) את נשקיהם ויצאו הביתה. הסיבה: מפקד הפלוגה הועבר מתפקידו בשל אי-התאמה לתפקיד ובמקומו הובא מ"פ מצנחנים. במהלך היום התקיים שיח פיקודי בין החיילים למפקדיהם - וכעת הלוחמים נמצאים בדרכם חזרה לבסיס.

בעמוד האינסטגרם של אחד הלוחמים הועלתה תמונת הנשקים שהניחו החיילים, לצד תמונה של כמה מהם יוצאים מהבסיס עם הכיתוב: "פלוגה של גנגסטרים". עוד נכתב: "אנחנו עושים את זה כי אנחנו אוהבים אותך. מ"פ צנחן בגולני = נפקדות פלוגתית".

אחד הלוחמים אמר לחדשות 13: "אהבנו את מפקד הפלוגה שלנו, הוא עשה עבורנו הכול, הרים לנו, דאג. החליפו אותו בלי שום הודעה מראש, והביאו אחד אחר מהצנחנים". הוא הוסיף: "החלטנו שאנחנו איתו בכל צעד, בדיוק כמו הסלוגן של גולני - 'אלך איתך עד סוף העולם'. אם מישהו אחד יורד - כולם יורדים יחד איתו".

לוחמי גולני נוטשים את הבסיס
לוחמי גולני נוטשים את הבסיס | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

זוהי לא פעם הראשונה שבצה"ל נרשמים אירועי משמעת ומרד בחטיבת גולני, מנטישה של מוצבים בלבנון או זובורים ללוחמים צעירים ועד הקטטה במוצב החרסינה בחברון לאחרונה.

גורם צבאי מסר כי "בשעות אלה מתקיים שיח ערכי-פיקודי עם הלוחמים". מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר באירוע חמור שלא עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל והמצופה מחיילי צה"ל. האירוע מתוחקר והמשך הטיפול בו ייבחן בהתאם".