החייל שתקף פעיל פלסטיני בחברון מתנצל: "לא הייתי צריך לבעוט"

לוחם גדוד 51 של גולני תועד בסרטון כשהוא דוחף, חונק ובועט בפעיל עיסא עמרו, בזמן שהדריך ביקור צוות של העיתון האמריקני "ניו יורקר" בעיר הפלסטינית". הסרטון הופץ הרשתות החברתיות והחייל נשפט לעשרה ימי מאסר בכלא צבאי. "הוא צעק וקילל, ולא עניתי לו", אמר החייל לחדשות 13

זמן צפייה: 02:36

לוחם גולני תועד הבוקר (שלישי) כשהוא דוחף לרצפה ובועט בפעיל זכויות האדם הפלסטיני עיסא עמרו, בזמן שהוא מדריך בביקור של עיתונאי כתב העת האמריקני ה"ניו יורקר", זוכה פרס פוליצר לורנס רייט בחברון. הסרטון הועלה לרשתות החברתיות וצבר מיליוני צפיות ברחבי העולם.

בזמן שכל המקרה כאמור מתועד על ידי צוות ה"ניו יורקר", לוחם גדוד 51 של גולני חונק ואז בועט בעמרו. מפקדיו של החייל צפו בסרטון, שפטו אותו לעשרה ימי מאסר בכלא צבאי, ואף שוקלים כעת להדיח אותו מתפקיד לחימה.

הלוחם שתועד מסר לחדשות 13: "הוא (עמרו) מתחיל לצעוק וקילל, אני לא עונה לו. אחר כך הוא התחיל לצעוק עלי 'אתה לא חייל, אתה זבל". עוד אמר החייל כי "הבעיטה הייתה מיותרת כי הוא כבר היה על הרצפה. על הבעיטה אני מצטער".

נראה כי למרות שהחטיבות מתחלפות בעיר הפלסטינית, וכך גם החיילים מתחלפים - חברון נשארת אלימה ונפיצה, ומהווה בעיה קשה מאוד עבור המפקדים ועבור לוחמי צה"ל.