הרמטכ"ל בשיפא: "המטרה הושגה; מחבלים רבים נעצרו ובכירים נהרגו"

הרמטכ"ל קיים אתמול הערכת מצב בבית החולים שבעיר עזה, ואמר: יש כאן מימוש של רעיון תחבולני מאוד מרשים, המסר חשוב מאוד - בית חולים הוא לא מקום בטוח. אנחנו עושים הכול כדי לא לפגוע בחולים, לא לפגוע בצוותים הרפואיים. נמשיך ביסודיות עד שנסיים"

זמן צפייה: 01:24

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הגיע אתמול (שישי) לבית החולים שיפא ברצועת עזה, שבו עדיין פועלים כוחות צה"ל למעצר מחבלים. הוא קיים שם הערכת עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד שייטת 13, אלוף-משנה א' ומפקדים נוספים. רא"ל הלוי אמר: "המבצע השיג את המטרה - כמות גדולה של מחבלים עצורים ובכירים הרוגים".

"ההישגים הם הישגים מאוד גבוהים", אמר הלוי. "יש כאן מימוש של רעיון תחבולני מאוד מרשים, המסר חשוב מאוד - בית חולים הוא לא מקום בטוח. אנחנו עושים הכול כדי לא לפגוע בחולים, לא לפגוע בצוותים הרפואיים. אגב, זה שאין איש צוות רפואי אחד שנפגע או חולים שנפגעו ויש הרבה מאוד מחבלים שנהרגו או נשבו - זו רמת לחימה מאוד מאוד גבוהה. את המבצע הזה ממשיכים לעשות ביסודיות עד שמודיעים שסיימנו".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בשיפא
הרמטכ"ל בשיפא | צילום: דובר צה"ל

בהכוונה מודיעינית על הימצאותם של בכירי ארגוני הטרור במבנים בבית החולים שיפא, פשטו הכוחות בסוף השבוע על מבנה בו נתקלו במחבלים. במהלך ההיתקלות עם הכוחות חוסלו מספר מחבלים ובהם בכירי חמאס ראא'ד ת'אבת ומחמוד חליל זקזוק. במהלך היתקלות נוספת ומרדף במבנה בית היולדות חוסלו גם המחבלים פאדי דויכ, שרצח ארבעה ישראלים בפיגוע באדורה שבהר חברון ב-2002, וזכריה נג'יב - שסייע לחטיפת נחשון וקסמן.