גלנט בעד - המשטרה נגד: נתניהו טרם אישר עליית יהודים להר הבית

לאחר שבמערכת הביטחון תמכו בעלייתם של המתפללים להר הבית ונציגי המשטרה התנגדו - ראש הממשלה עדיין לא קיבל החלטה האם לאפשר את עליית של יהודים בשביעי של פסח. במקביל, נתניהו צפוי לכנס מסיבת עיתונאים בשעה 20:15 בקריה בתל אביב

זמן צפייה: 03:23

לאחר ששר הביטחון יואב גלנט וראשי מערכת הביטחון תמכו בעליית יהודים להר הבית בשביעי של פסח והמשטרה התנגדה, ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם החליט אם לאשר את עלייתם. במקביל, נתניהו יקיים הערב (שני) מסיבת עיתונאים, ב-20:15, מהקריה בתל אביב.

ראש הממשלה נתניהו כינס לפני יומיים התייעצות בסוגיית הר הבית, הזירה שעלולה להבעיר הכל עוד יותר, ואמש פרסמנו במהדורה המרכזית פרטים על ההתייעצות הזאת - וגם את העמדה המפתיעה של שר הביטחון יואב גלנט שהוצגה שם.

רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ההתייעצות המצומצת שקיים רה"מ נתניהו עסקה בשאלה כיצד צריכה ישראל לפעול בימים האחרונים של הרמדאן, מתי לאפשר עליית יהודים להר הבית - ומתי לסגור את ההר לכניסת יהודים. בדיון השתתפו גם שר הביטחון יואב גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

במהלך הדיון דרש בן גביר לצמצם את מספר הימים בהם הר הבית סגור למבקרים יהודים בסוף הרמדאן, כאשר בדרך כלל מדובר על עשרה ימים. בן גביר דרש לצמצם את המספר בדגש על שביעי של פסח, והעמדה המפתיעה שסיפק בדיון שר הביטחון גלנט היא כי גם הוא  תומך גם הוא בפתיחת הר הבית ובלאפשר ליהודים לעלות להר הבית במהלך שביעי של פסח.

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
רה''מ בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

זה קורה בניגוד לדעת המשטרה, שמתנגדת למהלך הזה. גורמים במשטרה אמרו אחרי הדיון הלילה כי מדובר בהחלטה מאוד נפיצה. צריך להבהיר כי ההחלטה הזאת כאמור עדיין לא התקבלה,  כאשר השרים גלנט ובן גביר הביעו את עמדתם, אבל ראש הממשלה ביקש להמתין עם ההחלטה הסופית והיא תתקבל סמוך למועד.

Whatsapp Image 2023 04 05 At 1
שוטרים בהר הבית | צילום: רויטרס