לאחר הערכת מצב: צה"ל הודיע על ביטול הילולת הרשב"י בהר מירון

מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא הנחה לבטל את ההילולה השנתית, שחלה בל"ג בעומר. זאת, בשל השיגורים למרחב מירון ופערי המיגון בהר. לדבריו, "קיום האירוע בעת הנוכחית עלול לגרום לפגיעה ממשית בחיי אדם". שטח האירוע ייסגר לקראת ההילולה - והמשטרה תמנע כניסת מתפללים לאזור

ההילולה בהר מירון
ההילולה בהר מירון | צילום: דוד כהן, פלאש 90

צה"ל הודיע הערב (חמישי) על ביטול הילולת הרשב"י בל"ג בעומר בהר מירון, זאת בשל המתיחות בחזית הצפונית והערכות המצב שקיימו בצבא. בהנחיית מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא נכתב: "קיום האירוע בעת הנוכחית עלול לגרום לפגיעה ממשית בחיי אדם. למרות החשיבות הרבה של האירוע, לא ניתן לקיים יהיה לקיימו במתכונת שבה התקיים בעבר - ולא ניתן לאפשר התקהלות כזה במקום".

עוד נמסר כי "פיקוד העורף יורה על הגבלת התקהלות במרחב הר מירון ועל סגירת השטחים שבהם יתקיימו האירועים, כדי לאפשר למשטרת ישראל למנוע כניסה אליהם".

מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא
מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90
ההילולה במירון
ההילולה במירון
ההילולה במירון
ההילולה במירון | צילום: דוד כהן, פלאש 90

מילוא ציין את השיקולים שהובילו להחלטה - שיגור הרקטות, טילי הנ"ט והכטב"מים לאזור מירון, הנפילות במרחב - ופערי המיגון בהר. לפי אלוף מילוא, "במקום לא קיים מיגון מספק שיאפשר את כניסתם של כלל משתתפי ההילולה למיגון תקני בטווחי זמן ההתרעה במרחב".

לסיום, מפקד פיקוד העורף ציין: "אני ער לחשיבותו של האירוע ולרצון להגיע למקום ההילולה ביום גדול זה. עם זאת, הדאגה לשלומם ולביטחונם של רבבות האנשים והאחריות להצלת חיי המתפללים גוברים על כל שיקול אחר".