הרצוג חשף: מסמך סודי מפרט את תוכנית הפעולה למחנות הקיץ של חמאס

נשיא המדינה חשף בריאיון ל-NBC את תוכנית הפעולה לקייטנות הטרור של חמאס, המכשירות ילדים כדור העתיד של מחבלי הארגון, בין היתר על-ידי הכשרת "שאהידים" לילדים שכוללת פרקטיקות, סימולציות ופעולות, לרבות ירי בנשק והעמקה בערכי הג'יהאד. "המטרה האמיתית היא להפוך את אותם צעירים לטרוריסטים"

חרבות ברזל
ילדי עזה מתנסים באמצעי לחימה לצד פעילי חמאס | צילום: דובר צה"ל

נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף היום (ראשון) בראיון לרשת NBC את תכנית הפעולה של "קייטנות הטרור" של חמאס, המכשירות ילדים כדור העתיד של מחבלי הארגון. מדובר בהוכחה נוספת לכך שחמאס פועל לביסוס האידיאולוגיה שלו ברצועת עזה בין היתר באמצעות חינוך לשנאת יהודים, קיצוניות דתית, טרור והתנגדות אלימה.

המסמך חושף כי חמאס מנהל רשת "מחנות קיץ" בתוך מחנות צבאיים ברחבי רצועת עזה, על מנת להכשיר את הדור הצעיר של ילדי עזה להיות דור העתיד של מחבלי הארגון. כחלק מקייטנת הטרור, הילדים מוכשרים לירות בנשק, עורכים סימולציות ולומדים קורסים עיוניים.

במסמך, אשר סווג כסודי ונכתב על ידי הזרוע הצבאית של חמאס ביולי האחרון, מפורטות מטרות הקייטנה: "קידום תרבות ההתנגדות וערכי הג׳יהאד וההקרבה בקרב ילדי מחנות הקיץ. הכשרת ילדי המחנה רוחנית, נפשית ופיזית כדי שיהיו מסוגלים לשרת את ההתנגדות בעתיד ולתרום למיליטריזציה של החברה באמצעות אימונים".

העמוד הראשון של המסמך הוא הקדמה המתארת את חשיבות אירוח "מחנות הקיץ" בבסיסי  חמאס. בעמוד השני מפורטות המטרות, קבוצות היעד משך הפרויקט ותכניות ה"חינוך" שהוא מכיל, כדוגמת ירי בנשק. בעמוד השלישי, יש פירוט יש חלוקת מספר "מחנות הקיץ" אשר מתארחים בבסיסים הצבאיים הפרוסים במחוזות השונים.

מחנות קיץ מסמך
העמוד הראשון - פירוט מטרות "מחנות הקיץ
קייטנות חמאס מסמך
העמוד השני - פירוט המטרות, קבוצות היעד, והפעילות של "מחנות הקיץ"
קייטנות חמאס מסמך
העמוד השלישי - פירוט המחנות הצבאיים של צבאיים ומות קבוצות הקייטנים שאלו מארחים

נשיא המדינה התייחס לתכנית הפעולה של קייטנות הטרור ואמר: "הרשו לי להציג לכם מסמך מסווג, סודי בהחלט, שאיתרנו במפקדת חמאס במהלך הלחימה - זו חוברת, שמתארת הנחיה של מפקדי חמאס לאופן ניהול קייטנות לילדים במטרה להפיץ ולקדם את ערכי הג'יהאד. זהו מסמך שמראה בבירור שהפצתם של  ערכים אלו- משמעם טרור. הוא מדגיש איך להפוך מחנה קיץ לפעילות צבאית, דבר אשר מתקיים בכל רחבי רצועת עזה".

עוד הוא הוסיף: "כולנו יודעים ומכירים את מחנות הקיץ ומטרותיהם - לאפשר חוויה מיוחדת עבור צעירים, ילדים ובני נוער המאפשרת להם להפוך לאזרחים של העולם החופשי - עם חירויות,אושר ושמחה. במקום זאת, ב'מחנות הקיץ' של חמאס, המטרה האמיתית היא להפוך את אותם צעירים לטרוריסטים".