בשיא היום המתוח: צה"ל יירט רחפן שחדר לשטח ישראל מלבנון

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה"ל זיהו מוקדם יותר היום רחפן שחצה משטח לבנון לשטח ישראל, במרחב היישוב זרעית, והפילו אותו. הרחפן היה במעקב על ידי מערך הבקרה לאורך כל האירוע - עד שיורט

הרחפן שחדר מלבנון ויורט
הרחפן שחדר מלבנון ויורט | צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר הערב (שישי) כי כוחות צה"ל זיהו מוקדם יותר היום רחפן שחצה משטח לבנון לשטח ישראל, במרחב היישוב זרעית, והפילו אותו. הרחפן היה במעקב על ידי מערך הבקרה לאורך כל האירוע - עד שיורט. עוד מסר דובר צה"ל: "‏צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".

כזכור, בתחילת השבוע הוזנקו מסוקי ומטוסי קרב של צה"ל בעקבות כלי טיס בלתי מזוהה שככל הנראה חדר מכיוון סוריה לשטח ישראל. הכלי היה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר, הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב. בצה"ל העריכו כי הכטב"מ שהופל שייך לאיראן, והתירו לפרסום כי הוא יורט באמצעות לוחמה אלקטרונית, באמצעים "רכים" המכונים "סופט קיל", ולא באמצעות הפלה בטיל.

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
הנזק מתקיפת חיל האוויר בדרום לבנון | צילום: רויטרס

המתיחות מול לבנון נמצאה בשיאה, והלילה, בנוסף לתקיפות ברצועת עזה, תקף חיל האוויר גם מטרות של חמאס בדרום לבנון, זאת בתגובה למטח של עשרות רקטות ששוגרו אתמול מלבנון לשטחי הגליל המערבי. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, שלח הבוקר מכתב למזכ"ל האו"ם ולנשיא מועצת הביטחון של האו"ם, בדרישה לגנות את ירי הטילים אמש מלבנון, "המהווה הפרה בוטה של החלטה 1701 של האו"ם". ארדן הבהיר במכתבו כי ישראל רואה בממשלת לבנון האחראית לנעשה בשטחה.