דיווח: "הנייה חוסל עם מטען שהוטמן לפני כחודשיים - והופעל מרחוק"

לפי דיווח של ה"ניו יורק טיימס", ראש הלשכה המדינית של חמאס חוסל בטהרן לאחר הפעלה מרחוק של מטען שהוטמן בבית ההארחה בו לן, ומנוהל על ידי משמרות המהפכה. אמש דווח כי החיסול התבצע בעזרת שיגור טיל מונחה שחדר למבנה דרך חלון החדר

זמן צפייה: 01:37

לאחר חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, עיתון ה"ניו יורק טיימס" מפרסם היום (חמישי) פרטים נוספים על הפעולה. לפי הדיווח בעיתון האמריקני, הנייה נהרג בעקבות פיצוץ מטען שהוטמן בחדר האירוח בו שהה במבנה של משמרות המהפכה של איראן - והופעל מרחוק. עוד דווח כי המטען נטמן במקום לפני כחודשיים.

לפני הדיווח, שהגיע מפיהם של שבעה גורמים במזרח התיכון, בהם שני איראנים, בית ההארחה בו שהה הנייה נמצא בשכונה יוקרתית בצפון טהרן, ומנוהל כולו על ידי משמרות המהפכה. הבית הוא חלק ממתחם שלם וגדול, הנקרא "נשאת".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, שמתגורר דרך קבע בקטר, הגיע לאיראן לכבוד טקס השבעתו של הנשיא החדש מסעוד פזשכיאן. בשעות הבוקר הודיעו הרשויות באיראן וגם בחמאס כי הנייה חוסל בתקיפה המיוחסת לישראל. תחילה נטען כי היה מדובר בטיל ששוגר במהלך הלילה לחדרו, דרך החלון.

בית ההארחה בו חוסל אמסאעיל הנייה
בית ההארחה בו חוסל אמסאעיל הנייה

בצל המתיחות הביטחונית, מנהיגי איראן, החות'ים, המיליציות בעיראק וסוריה, כמו גם נציגים של חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי צפויים להיפגש בטהרן כדי לדון על אופן התגובה נגד ישראל, ברקע החיסולים. כך דווח ברויטרס. לפי גורם איראני, "כל חברות ציר ההתנגדות יישבו סביב שולחן כדי לדון על 'התגובה האפקטיבית ביותר'".

על פי בכירים איראנים, ההחלטה על אופי התגובה לחיסול הנייה עדיין לא התקבלה, כשבכירים במשמרות המהפכה ובצבא שוקלים שילוב של מתקפת טילים וכטב"מים לאזור חיפה ותל אביב, כך דווח בניו יורק טיימס.