צה"ל נערך ל"פעולה משמעותית מהאוויר, מהים ומהיבשה"

הבכירים התייחסו לאפשרות של כניסה קרקעית לרצועה: "ככל שאנו יודעים, יהיה תמרון קרקעי והוא יקרה בתאם לשיקולים המבצעיים". עוד הדגישו: "יש תוכניות שכבר אושרו; זה יהיה תמרון אגרסיבי - כיאה למי שרצח ילדים בבארי"

זמן צפייה: 02:47

בכירים בצה"ל אומרים הערב (שבת), שבוע אחרי מתקפת הפתע של חמאס: "נכשלנו בשבת שעברה. מדובר בכשל חמור שלנו בהגנה, לא עמדנו בהתחייבות שלנו למדינת ישראל ואזרחיה. מדובר באירוע בעוצמות שאף אחד מאיתנו לא חווה, אנשים נלחמו בגבורה כמו אריות". הבכירים התייחסו לאפשרות של כניסה קרקעית לרצועה: "ככל שאנו יודעים, יהיה תמרון קרקעי והוא יקרה בתאם לשיקולים המבצעיים". עוד הדגישו: "יש תוכניות שכבר אושרו; זה יהיה תמרון אגרסיבי - כיאה למי שרצח ילדים בבארי".

"אי אפשר לגמור את המלחמה הזו מבלי שהוסר האיום", אמרו. "זו המלחמה על הקיום והעתיד שלנו. אנחנו נלחמים עכשיו כמו שאנשים ב-1948 נלחמו, אנחנו נלחמים על 75 השנים הבאות. זה צריך להסתיים בצורה חד-משמעית - וזה לא יכול להיגמר ללא תמרון ללב השלטון והרכיבים המבצעיים בעזה. בוודאי אחרי המראות הקשים. מי שכפת ילד וירה לו בראש לא יכול להמשיך לחיות במזרח התיכון יותר".

"יהיה קשה, יהיה כואב בחלק מהמקומות, ותהיה תוצאה חד-פעמית", הוסיפו, "כל מה שהמפקדים מבקשים – אל תעצרו אותנו. אנשים מוכנים לחזור עם חצי גדוד ולהביא את התוצאה. מה שעשו לנו שנה האחרונה זה לא בר סליחה. יש תכניות, אושרו. יש תהליך של נוהל קרב. תהליך מתמשך של זמן יקר".

פלסטינים פורצים את גדר הרצועה
מחבלים פורצים את גדר הרצועה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

ישראל נכנסה הבוקר ליומה השמיני של מלחמת חרבות ברזל, ודובר צה"ל מסר כי "כוחות צה״ל נערכים להרחבת ההתקפה בצורה משולבת ומתואמת מהאוויר, מהים ומהיבשה .ג דודי וחיילי צה"ל פרוסים בכל רחבי הארץ וערוכים להעלות את המוכנות לקראת השלבים הבאים של המלחמה - בדגש על פעולת יבשה משמעותית".