צה"ל: חטיבת שריון הורדה לדרום; נערכים למספר ימי לחימה

תא"ל רונן מנליס מסר כי חטיבה 7 מתגברת ככוח התקפי זמין וטען שישראל לא מתעסקת בהפסקת אש. עוד הוסיף כי האם והתינוקת שנהרגו אתמול ברצועה מתו כתוצאה מהפעלת אמל"ח של חמאס ולא מאש צה"ל

זמן צפייה: 05:57

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, הודיע הבוקר (ראשון) כי בתום הערכת מצב עם הרמטכ"ל, הוחלט להוריד את חטיבה 7 של השריון לאוגדת עזה ככוח התקפי זמין. עוד הוסיף כי בשעה זו ישראל לא מתעסקת בהפסקת אש, וכי ההערכות היא למספר ימי לחימה.

כמו כן, מנליס התייחס למות האם שהייתה בהריון ובתה התינוקת בת השנה וחודשיים אתמול ברצועה, ומסר כי הן נהרגו כתוצאה מהפעלת אמל"ח של חמאס ולא מאש כוחות צה"ל.

עוד הודיע צה"ל כי בשעות האחרונות החלו בתקיפת קבוצה של מטרות, הכוללות אתרים לאחסון אמצעי לחימה עבור ארגוני טרור שמסתתרים ונטמעים בסביבת אוכלוסייה אזרחית, בבתי פעילי טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי ובסמיכות אליהם, ברפיח וחאן יונס. כמו כן תקף צה"ל מחסן אמצעי לחימה בבית פעיל במערך האווירי של חמאס בעיר עזה. נכון לשעה זו, הותקפו כ-220 יעדי טרור - כך נמסר מדובר צה"ל.

ממשרד הבריאות בעזה עידכן כי מספר הפצועים הפלסטינים מאז אתמול בבוקר עלה ל-65, נוסף על שבעת ההרוגים ביממה האחרונה.

תיעוד הפצצות חיל האוויר בעזה
תיעוד הפצצות חיל האוויר בעזה | צילום: החדשות 13

דובר צה"ל התייחס לתקיפת תשתיות קרקעיות ברצועה ומסר כי הופצצה מנהרה של הג'יהאד שהייתה מוכנה לפיגוע. "הם חשבו שיש להם אס גדול, והאס שלהם נלקח מהם. התחלנו בקבוצה חדשה של מבנים: מחסנים של אמצעי לחימה מיוחדים בבתי פעילים: טילים נגד טנקים, אמצעי הגנה אווירית", אמר.

מנליס מסר כי כ-450 שיגורים לעבר ישראל בוצעו על ידי חמאס וג'יהאד האסלאמי, למעלה מ-150 רקטות ייורטו על ידי כיפת ברזל ולמעלה מ-70% נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף 220 יעדים ברצועה – חוליות ירי, תשתיות טרור, מבני רבי קומות, תשתיות קרקעיות. שמונה פלסטינים נהרגו ברצועה, שלושה במהלך הלילה.

הנזק שנגרם לחצר הבניין באשקלון כתוצאה מפגיעת הרקטה
הנזק שנגרם לחצר הבניין באשקלון כתוצאה מפגיעת הרקטה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר הודיע חדר המבצעים המשותף של הפלגים הפלסטיניים בעזה כי "לאור ההתעקשות של ישראל לפגוע בבתים, ההתנגדות הפלסטינית החליטה להגיב באופן חסר תקדים לפשעי ישראל". במקביל, מסרה קהיר כי נמשכים המאמצים להביא להפסקת אש בין חמאס לישראל. על פי מקורות מצריים, הלילה היה מבוי סתום במגעים, והבוקר צפויים להתחדש המאמצים הקדחתניים למניעת הידרדרות למלחמה. בנוסף, נמסר כי חדר המבצעים המשותף שיגר "מטח טילים גדול של כ-50 רקטות לעבר אזור אשקלון כתגובה לפשעיה של ישראל. בוחנים את הרחבת הירי לעבר ישראל למרחק של יותר מ-40 ק"מ במהלך השעות הקרובות אם התוקפנות הישראלית תימשך". דובר צה"ל מסר כי מעברי ארז וכרם שלום בין הרצועה לישראל נסגרו לחלוטין, למעט מקרים הומניטאריים, ומרחב הדיג בוטל לחלוטין.

בתוך כך, הותר לפרסום כי משה אגדי בן ה-58 נהרג לפנות בוקר באשקלון בעקבות פגיעה ישירה בחצר בניין ברחוב החסידה 1 במהלך מטח הרקטות על העיר. אגדי, שנפצע קשה מפגיעת רסיסים בחזה ובבטן, פונה לבית החולים ברזילי אך צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו טרם הגיע לשם.

משה אגדי שנהרג מרסיסי רקטה שנפלה באשקלון
משה אגדי שנהרג מרסיסי רקטה שנפלה באשקלון | צילום: חדשות 13

ראש עיירית אשקלון, תומר גלאם, הגיע לזירת הנפילה ואמר: "זוהי שעה קשה לעיר אשקלון. כולנו אבלים, כואבים ושבורים מגודל הטרגדיה שהיכתה באחת המשפחות הוותיקות והמוכרות בעיר אשקלון. העירייה תעמיד לרשות המשפחה את כל הסיוע הדרוש להם בשעה זו ותתמוך בהם ככל שיידרש. בהזדמנות זו, אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ממטחי הרקטות האחרונים לעבר העיר".

דובר חמאס חאזם קאסם כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הפשעים המתמשכים של ישראל נגד תושבי עזה הביאה לנשים, לילדים ולאזרחים הרוגים ולהריסת עשרות מבנים אזרחיים". קאסם טען כי "במקביל, ההתנגדות מוכנה להגיב על התוקפנות הציונית ביחד עם תמיכה מהעם הפלסטיני סביב ההתנגדות. באמצעות ההתנגדות המאוחדת ובאמצעות העם הדבק בזכותו ובחופש שלו – הם יוכלו להשיג את מטרות העם הפלסטיני, להשיב את זכויותיו ולהסיר את המצור מעל עזה".