ארה"ב חוקרת את הדלפת מסמכי התקיפה באיראן: "מדאיג מאוד"

בארצות הברית חוקרים את הדלפת מסמכי הפנטגון הנוגעים בתוכניותיה של ישראל למתקפת התגובה הצפויה באיראן, ובכיר אמריקני אמר ל-CNN כי ההדלפה "מדאיגה מאוד". המסמכים, המתוארכים ל-15 ו-16 באוקטובר, סווגו כסודיים ביותר. בישראל מעריכים: גורם בכיר בממשל האמריקני עומד מאחורי ההדלפה

זמן צפייה: 02:08

בארצות הברית חוקרים הבוקר (ראשון) את הדלפת מסמכי הפנטגון הנוגעים בתוכניותיה של ישראל למתקפת התגובה הצפויה באיראן, ובכיר אמריקני אמר ל-CNN כי ההדלפה "מדאיגה מאוד". המסמכים, שהודלפו לאחרונה והופיעו בערוצי טלגרם הקשורים למיליציות הנתמכות על-ידי איראן, אומתו על-ידי CNN ונקבע כי הם אותנטיים. בישראל מעריכים: גורם בכיר בממשל האמריקני עומד מאחורי ההדלפה.

במסגרת החקירה של הדלפת המסמכים הסודיים, אמר יו"ר הקונגרס האמריקני מייק ג'ונסון כי בשעות הקרובות ייערך דיון חשאי בנוגע להדלפת החומרים הקשורים לתקיפה הישראלית באיראן.

המסמכים, המתוארכים ל-15 ו-16 באוקטובר, סווגו כסודיים ביותר, והחשד הוא כי הם הודלפו לאינטרנט על-ידי גורם בצבא ארצות הברית, בדומה להדלפה של מסמכים הנוגעים למלחמה באוקראינה באפריל 2023, שקושרה אז לטייס במשמר הלאומי של מסצ'וסטס.

מתקפת הטילים האיראנית
מתקפת הטילים האיראנית על ישראל | צילום: רויטרס

המסמכים מתארים את ההכנות שישראל עושה לקראת תקיפה באיראן, ובאחד מהם נכתב כי התוכניות כרוכות בהעברת אמצעי לחימה לישראל. מסמך אחר מתאר את תרגילי חיל האוויר הישראלי, הכוללים טילי אוויר-קרקע, גם הם כהכנה לתקיפה באיראן.

יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון במהלך המתקפה האיראנית | צילום: רויטרס

בסוף השבוע נשאל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על התקיפה הישראלית הצפויה, והשיב כי "זה יקרה". שלושה שבועות אחרי מתקפת הטילים האיראנית על ישראל, והתגובה עדיין לא הגיעה - אך גם גורמים בישראל אומרים כי זה יקרה. עוד לפני הבחירות בארצות הברית. גורמים מדיניים בכירים וגורמים ביטחוניים בכירים אמרו בסוף השבוע כי לחיסול יחיא סינוואר כי לא תהיה לחיסול השפעה על ההחלטה לתקוף באיראן.