המסמכים שמוכיחים: חמאס נערך למתקפה במשך 8 שנים

פרסום ראשון: צה"ל חשף בח'אן יונס מסמכים סודיים של ארגון הטרור, שנכתבו ב-2015. בין הניירות המסווגים, שעל חלקם נכתב "מוגבל", נמצא פירוט מבנה צה"ל - ותמונות של הרמטכ"ל וחברי המטה הכללי

זמן צפייה: 01:00

פרסום ראשון: ככל שהתמרון הקרקעי מעמיק, צה"ל מאתר יותר ויותר עדויות לתכנון המוקדם של טבח 7 באוקטובר. היום (ראשון) נודע לחדשות 13 כי הלוחמים מצאו בח'אן יונס מסמכים סודיים של חמאס, שמוכיחים כי ארגון הטרור נערך למתקפה הרצחנית לפחות 8 שנים.

בין הניירות המסווגים, שמקורם בשנת 2015 ועל חלקם נכתב "מוגבל", נמצאו תמונות של הרמטכ"ל דאז גדי איזנקוט, וכן של שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן. עוד פורטו במסמכים מבנה צה"ל וחברי המטה הכללי.

התמונה של איזנקוט וליברמן שאותרה במסמכים הסודיים של חמאס
התמונה של איזנקוט וליברמן שאותרה במסמכים הסודיים של חמאס

לפני כשבועיים, דווח בעיתון הבריטי "גרדיאן" כי בין המסמכים שצה"ל איתר אצל המחבלים מאז השבת השחורה, התגלתה גם מפה מפורטת של בסיס צבאי. לפי "מקור מודיעיני ישראלי" שצוטט בעיתון, חמאס יכל להשיג את המפה "רק באמצעות מידע פנימי".

נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף בראיון לרשת CNN כשבוע לאחר השבת השחורה את מסמך "תוכנית חטיפת השבויים" של חמאס, ואמר כי "מכות חשמל והוצאה להורג בשידור חי - הן רק חלק ממנה". בחוברת, שנמצאה על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בשטח ישראל, מפורטים שלבי החטיפה ואופן ביצועם.