"העמדנו פני מתים, חברים נעדרים": עדויות ניצולי מסיבת הטבע

עוד ועוד דיווחים ממסיבת הטבע שהפכה לטרגדיה החלו להגיע לבית החולים - והפרטים על הזוועה מתחילים להתבהר. הניצולים מספרים על יריות, רקטות וניסיון המוני לברוח אל היציאה - שבמקרים רבים לא צלח. " ברגע שנשמעה אזעקת צבע אדום, התחילה דהירה של מכוניות שניסו לצאת מהמסיבה, אבל המחבלים איגפו אותנו, ירו לכל עבר, רימון נזרק"

זמן צפייה: 04:12

ניצולי האירועים שאירעו הבוקר (שבת) במסיבת הטבע בעוטף עזה - שהפכה לשדה קרב, החלו לדווח על האירוע הקשה שעברו. על אף שאין עוד נתונים רשמיים על כמות הנפגעים באירוע ההערכה היא שחלק גדול ממ-182 הפצועים שהובלו היום לבית החולים ברזילי מאשקלון הגיעו מהזירה הזו.

לפי הדיווחים, האירוע הקשה החל במתקפת רקטות על מיקום המסיבה. "חשבנו שמדובר בטילים, אז נשארנו במסיבה וחיכינו שהכל יעבור. ידענו שיהיו פקקים ביציאה אז חיכינו", מספרת שי מורנו, שהשתתפה במסיבה. "בהתחלה לא ראינו הרבה שוטרים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310071420' autoplay='0' credit='' desc='עדותה של שי מורנו ' poster='' kid='1_b03ymnnp' duration='224']

לאחר מכן, המחבלים הגיעו לזירה ולמעשה אגפו את האנשים שרצו לברוח. "ראינו אנשים רצים על חייהם. התחבאנו כמו פרטיזנים מתחת לעצים. בכל פעם שמישהו הרים את הראש, שמענו צרורות של רובה אוטומטי. כל מי שנכח שם הרגיש את ההדף של הקליעים והפיצוצים. זה עומס רגשי לא פשוט. אנשים מלאכים מהעוטף הכניסו אותנו הביתה, ודאגו לנו להכל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310071442' autoplay='0' credit='' desc='עדותו של סער רחמים' poster='' kid='1_64et8t8f' duration='131']

סער רחמים, עד נוסף, סיפר: "לדעתי זה לא פוקס. זה היה מתוכנן. בערך ב - 5:30 בבוקר התחילו עלינו שיגורים. ברגע שנשמעה אזעקת צבע אדום, התחילה דהירה של מכוניות שניסו לצאת מהמסיבה, אבל המחבלים איגפו אותנו. זרקו רימון הלם אל אנשים, מחבלים ירו לכל עבר, שוטרים נפלו. זו הייתה שחיטה. התחבאנו ביער כמה שעות. חברים שלי עדיין נעדרים. אני לא יודע איך להתמודד עם מה שראיתי".

ניצולי המסיבה מתאחדים עם משפחותיהם | צילום: חדשות

אסתר, פצועה נוספת שהגיעה לבית החולים ברזילי, סיפרה: "התחילו טילים, ונהיה בלאגן בשמיים. אמרנו שניסע, אבל זו הייתה מלכודת. אנחנו היינו הראשונות לצאת, והייתה שם חוליה של מחבלים שהתחילה לירות. הצלחתי לתת גז ולעקוף אותם בזיגזג. מלא מכוניות התנגשו אחת בשניה ונהרס לנו הרכב. יצאנו החוצה, ראינו אנשים מסתתרים מתחת לרכב".

עוד היא הוסיפה: אחד הבחורים אמר לנו לנסוע איתו, ואז נפלנו לתוך בור והאוטו התהפך והנהג איבד את ההכרה - ואז ירו בו מטווח אפס. עשינו את עצמנו מתות כדי שלא יירו בנו. בערך עד 11:00 נשארנו ככה באוטו, לא הוצאנו הגה מהפה. כתוצאה מהלחץ אני לא יכולה לעמוד, אני על כיסא גלגלים. היינו גיבורות. ראיתי חיילים של צה"ל ולא הצלחתי להגיע אליהם, ואז הם עזרו לנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310071439' autoplay='0' credit='' desc='עדות מפי אסתר, בבית החולים ברזילי' poster='' kid='1_r5cwcz8l' duration='274']

מבצע "חרבות ברזל" החל בשעה 6:30 בבוקר עם הישמע אזעקות בלתי פוסקות במרכז ודרום הארץ. עשרות ישראלים נהרגו ומאות פצועים פונו לבתי החולים. עשרות מחבלים חדרו לשטח ישראל משטח רצועת עזה - תושבי העוטף מתבקשים להישאר בבתים וקיים חשש לחטופים. הקבינט התכנס בקריה בת"א - ומטוסי חיל האוויר תקפו בעזה.