דיווח: תקיפה חריגה בדאחייה, היעד - האשם סאפי א-דין, יורשו של נסראללה

‏לפי דיווחים בלבנון, חיל האוויר הטיל עשרות טונות של חומר נפץ על בונקר תת-קרקעי, בו נועדו בכירי חיזבאללה, ביניהם המזכ"ל הנכנס של הארגון - ובמערכת הביטחון קיימת אופטימיות זהירה כי חיסולו צלח. לפי הדיווחים, זהו "גל התקיפות העוצמתי ביותר מאז חיסול נסראללה"

זמן צפייה: 12:46

ברקע התמרון הקרקעי בדרום לבנון, התבצעה הלילה (חמישי) תקיפה עוצמתית ברובע הדאחייה שבביירות, ולפי דיווחים בלבנון, יעדה היה השאם סאפי א-דין, יורשו של מזכ"ל חיזבאללה שחוסל בשבוע שעבר, חסן נסראללה. כרגע קיימת אופטימיות זהירה במערכת הביטחון בנוגע לחיסולו של סאפי א-דין, ששהה בבונקר - עליו הוטלו פצצות חודרות בונקרים, כך לפי הדיווחים. כמו כן, גורמים ישראלים מסרו לניו יורק טיימס כי התקיפה כוונה נגד "פגישה תת קרקעית של בכירי חיזבאללה".

תקיפות עוצמתיות בלבנון
תקיפות עוצמתיות בלבנון | צילום: רויטרס
האשם סאפי א-דין
האשם סאפי א-דין | צילום: "Al-Nur

מקורות לבנונים מסרו לרויטרס כי גל תקיפות זה הינו "המשמעותי והגדול ביותר מאז חוסל נסראללה". לפי דיווחים נוספים, תקיפה זו כללה עשרות פצצות כבדות, שהוטלו בפרברי עיר הבירה הלבנונית. כמו כן, דווח בלבנון כי בגל תקיפות נוסף, תקפו מטוסי חיל האוויר גם בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בביירות.

על פי דיווח ברשת אלחדת' בשבוע שעבר, סאפי א-דין, בן דודו של נסראללה, נבחר על ידי מועצת השורא של חיזבאללה לתפקיד המזכיר הכללי של הארגון. יחד עם נסראללה, חוסל בבונקר ברובע הדאחייה גם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בארגון הטרור. הרמטכ"ל הרצי הלוי מסר לאחר חיסול נסראללה: "זה לא סוף ארגז הכלים. המסר פשוט, לכל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל - נדע להגיע אליו".