דובר צה"ל הודיע: חוסלו 2 מחבלים שהחזיקו בחטופים שנרצחו במנהרה

בהצהרה מיוחדת הודיע תא"ל דניאל הגרי כי שני מחבלי חמאס שהחזיקו בהירש, עדן, כרמל, אורי, אלכס ואלמוג, חוסלו על-ידי כוח מאוגדה 162 יום לאחר הירצחם - אחרי שזיהה אותם יוצאים מפיר תת-קרקעי סמוך לשכונת תל א-סולטאן ברפיח

זמן צפייה: 06:13

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הודיע הערב (שבת) בהצהרה מיוחדת כי חוסלו שני מחבלי חמאס שהחזיקו בששת החטופים שהוצאו להורג בשבי במנהרה ברפיח, וגופותיהם חולצו לישראל בתחילת החודש - אורי דנינו, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, כרמל גת, אלכס לובנוב ואלמוג סרוסי.

"יום לאחר הירצחם של החטופים, כוח מאוגדה 162 זיהה את שני המחבלים שיצאו מפיר תת-קרקעי סמוך למרחב מחנה הפליטים תל א-סולטאן ברפיח - וחיסל אותם במהלך היתקלות", אמר תא"ל הגרי. "לאחר שחקרנו את הממצאים מתוך המנהרה וציוד שהיה על המחבלים, מצאנו ממצאי DNA ומספר פריטים שהיו שייכים למחבלים שחוסלו".

"בהתאם לממצאים ולמידע העומד לרשותינו, עולה כי אותם המחבלים שחיסלנו היו בתוואי שבו אותרו גופות ששת החטופים - עת שנרצחו. אנחנו בודקים את המעורבות שלהם במעשה הרצח", הוסיף דובר צה"ל, והדגיש כי "ככל שיהיה לנו מידע, אנחנו נעדכן קודם כל את המשפחות, ולאחר מכן את הציבור" - זאת בהמשך להדלפת שמותיהם של ששת החטופים שנרצחו בטרם עודכנו המשפחות מהגורמים הרשמיים.

אורי דנינו, עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, כרמל גת, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי, כרמל גת
אורי דנינו, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, כרמל גת, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי, כרמל גת

דובר צה"ל המשיך ואמר: "אנחנו נרדוף ונגיע לכל מי שביצע את הרצח המתועב הזה, לא נעצור עד שנגיע לכולם. אנחנו ממשיכים להילחם לפירוק הזרוע הצבאית של חמאס, לרגע לא שוכחים את החטופות והחטופים שלנו, ועושים את כל המאמצים בכדי להשיב אותם הביתה".

המנהרה בה נרצחו החטופים
המנהרה בה נרצחו החטופים | צילום: דובר צה"ל

ממשפחתה של כרמל גת נמסר: "אנחנו מודים לחיילי צה"ל שמסכנים את חייהם בתנאים בלתי אפשריים כבר 11 חודשים. לכרמל זה לא היה משנה אם רוצחיה או רוצחי אמה חיים או מתים. היא הייתה רוצה לדעת שהחטופים חזרו הביתה בחיים. אין נחמה בנקמה. התשובה לרצח של כרמל היא לא נקמה ברוצחים. התשובה למוות היא לא עוד מוות. היא חיים. התשובה היחידה לרצח של כרמל חייבת להיות עסקה שתחזיר את החטופים הביתה, ותמנע הסלמה אזורית, לפני שיהיה מאוחר מדי. זה ההבדל בינינו לבין האויבים שלנו. הם מקדשים מוות. אנחנו מקדשים חיים. הניצחון של ישראל לא יימדד בכמה מחבלים נחסל, אלא בכמה חטופים נחזיר הביתה - החיים בחיים, והנרצחים לקבורה".

הפיר המוביל למנהרה בה אותרו גופות החטופים
הפיר המוביל למנהרה בה אותרו גופות החטופים

כאמור, דובר צה"ל הודיע על חילוץ גופותיהם של השישה ממנהרה ברפיח בתחילת החודש, אז סרקו כוחות צה"ל מנהרה בדרום הרצועה שבה נמצאו. שמותיהם פורסמו ביום שלמחרת. לפי הערכות, הם נרצחו כ-48-72 שעות לפני שגופותיהם נמצאו. חמישה מהם נחטפו ממסיבת הנובה, מלבד כרמל גת שנחטפה מביתה בקיבוץ בארי.

בחדשות 13 פורסמו פרטים חדשים על הרגעים האחרונים בחייהם של השישה שנמצאו יחד - ולפי ממצאים פורנזיים הם ניסו להתגונן ולהגן האחד על השני, כשהירש, אורי, אלכס ואלמוג הגנו על עדן וכרמל.