מזכיר ההגנה האמריקני: "הדמוקרטיה בישראל בנויה על מערכת משפט עצמאית"

לויד אוסטין שלח מסר נוסף מארה"ב לישראל בנוגע להשלכות המהפכה המשפטית, כאשר נועד עם שר הביטחון גלנט, בפגישה בה נכח גם הרמטכ"ל הלוי. עוד הם דנו בנושא הגרעין האיראני, ובדרכים להרגעת המצב הביטחוני ביהודה ושומרון. גלנט: "אנו ניצבים בפני תקופה קריטית בה נידרש להחלטות הרות גורל"

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין | צילום: אריאל חרמוני

שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום בישראל (חמישי) עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. אוסטין התייחס למהפכה המשפטית ואמר: "הדמוקרטיה של ישראל בנויה על מוסדות חזקים כולל מערכת משפט עצמאית". השניים קיימו פגישה בה נכחו בית היתר גם הרמטכ"ל הרצי הלוי ומנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר.

בפגישתם השר גלנט והמזכיר אוסטין שוחחו על נושאים ביטחוניים השונים, בדגש על הדרכים למנוע מאיראן נשק גרעיני צבאי. גלנט דן עם המזכיר האמריקני על איראן, ועל ניסיונות ההתבססות של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, תוך מימון ארגוני הטרור השונים. כמו כן, השרים דנו בדרכים להרגעת השטח ביהודה ושומרון, לצד המשך הלחימה במוקדי הטרור באזור. גלנט הדגיש בדבריו את חשיבות הקשרים המיוחדים בין ישראל לבין ארה"ב והביע את מחויבותו להם.

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין | צילום: אריאל חרמוני

"עומק הקשרים האסטרטגיים ומגוון שיתופי הפעולה, בין ארצות הברית לישראל הם עוגן חשוב בשמירת היציבות האזורית, ובחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל. בתקופה האחרונה שיתופי הפעולה בין המדינות, חסרי תקדים", אמר גלנט והוסיף: "אנחנו ניצבים בפני תקופה קריטית, בה נידרש להחלטות חשובות, משמעותיות, הרות גורל עבור מדינת ישראל. איראן חותרת להגיע לנשק גרעיני ומאיימת על ישראל והעולם כולו".

לגבי נושא הגרעין האיראני אמר גלנט: "עלינו לעשות כל שנדרש כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, וליכולות המשותפות שלנו בעניין זה קיימות משמעות מיוחדת ועוצמה רבה. איום הגרעין האיראני מחייב אותנו להערך ולהיות מוכנים לכל פעולה אני חוזר ומדגיש, לכל פעולה".

הפגישה בין יואב גלנט ללויד אוסטין ובכירים נוספים
הפגישה בין יואב גלנט ללויד אוסטין ובכירים נוספים | צילום: אריאל חרמוני

"באשר לזירה הפלסטינית", הוסיף, "לישראל יש עניין בשקט ורווחה לאזרחים הפלסטינים ברחבי יהודה, שומרון ועזה, אך יחד עם זאת הדבר לא יבוא על חשבון ביטחונם של אזרחי ישראל, מול הטרור נפעל בנחישות ובעוצמה".

"הרשה לי להודות לך מקרב לב על מחויבותך האישית, רבת השנים והבלתי מתפשרת, לביטחונה של מדינת ישראל ולשימור יתרונה האיכותי", הוסיף שר הביטחון. מזכיר ההגנה לויד אמר: "הקשר של מדינת ישראל וארה"ב הוא קשר עמוק מעבר לאינטרסים משותפים, אלא מתוך קשר עמוק של ערכים דומים כמו דמוקרטיה, חופש ביטוי ושלטון החוק".