האזהרה לקבינט: "יו"ש על סף רתיחה, לאפשר כניסת פועלים"

בצל החשש מהסלמה בכמה חזיתות במקרה של קריסת המגעים לעסקה וכינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, בצה"ל ובשב"כ מזהירים את השרים כי אם לא תאושר כניסת פועלים פלסטינים, ישראל ניצבת בפני "הסלמה דרמטית" ביהודה ושומרון: "הטרור העממי בשילוב הטרור המארגון וההכוונות מאיראן ולבנון תופס תאוצה. בנס לא התרחש פיגוע 'איכות' שהיה משנה את זירת המלחמה כולה – אך זה עניין של זמן"

זמן צפייה: 01:35

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב (ראשון) לדיון במגוון סוגיות, בהן המגעים לעסקת חטופים - וכן החשש מהסלמה בכמה חזיתות במקרה של קריסתם. במהדורה המרכזית פורסם כי בצה"ל ובשב"כ הזהירו את השרים כי אם לא תאושר כניסת פועלים פלסטינים, ישראל ניצבת בפני "הסלמה דרמטית ביהודה ושומרון".

ראשי מערכת הביטחון יזהירו כי יהודה ושומרון "על סף רתיחה", וכי "יש לאפשר כניסת פועלים פלסטינים" לישראל כדי לנסות ולהוריד את גובה הלהבות.

הקבינט המדיני ביטחוני
הקבינט המדיני ביטחוני | צילום: תקשורת שר הביטחון

צמרת צה"ל ושב"כ מזהירים כי "הטרור העממי בשילוב הטרור המארגון וההכוונות מאיראן ולבנון תופס תאוצה". עוד הוסיפו: "בנס לא התרחש פיגוע 'איכות' שהיה משנה את זירת המלחמה כולה – אך זה עניין של זמן. עלינו לפעול לפני שדבר כזה יקרה כדי להרגיע יחסית את השטח – כפי שהיה מתחילת המלחמה ועד לפני חודש".