במוסד מאשרים: סוכל פיגוע בדנמרק, נעצרו פעילי טרור שפעלו בשם חמאס

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד ושב"כ כי סוכל פיגוע שכוון להרג אזרחים חפים מפשע על אדמת אירופה, וכי גופי הביטחון והאכיפה בדנמרק עצרו 7 פעילי טרור שפעלו בשם חמאס. המוסד והשב"כ ימשיכו לפעול בשילוב כוחות ויכולות עם שותפיהם בארץ ובעולם על מנת להדוף את כוונותיו של חמאס ולחסל את יכולותיו"

כוחות משטרה בקופנהאגן
כוחות משטרה בקופנהאגן (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

ממשרד ראש הממשלה נמסר היום (חמישי) בשם המוסד ושב"כ כי סוכל פיגוע שכוון להרג אזרחים חפים מפשע על אדמת אירופה, וכי גופי הביטחון והאכיפה בדנמרק עצרו 7 פעילי טרור שפעלו בשם חמאס.

הסיכול התאפשר בזכות חקירה מודיעינית מאומצת ומקיפה של גופי הביטחון והאכיפה בדנמרק, ובמשרד ראש הממשלה מציינים כי בשנים האחרונות, וביתר שאת לאחר המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, חמאס חותר להרחבת יכולותיו המבצעיות ברחבי העולם, ובאירופה בפרט, כדי לממש את שאיפותיו לפגוע ביעדים ישראלים, יהודים ומערביים בכל מחיר.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד ושב"כ: "אנו מחזקים את שותפינו בגופי המודיעין והביטחון בדנמרק על הסיכול המוצלח שהגיע לשיאו היום עם מימוש המעצרים והחשיפה הרחבה של תשתיות חמאס על אדמת אירופה, ורואים חשיבות רבה בקידום הליך משפטי למול המעורבים. ארגון הטרור חמאס פועל ללא הבחנה ובכל דרך להרחבת פעילותו הקטלנית לאירופה, ובכך מהווה איום על ביטחון הפנים במדינות אלו. המוסד והשב"כ ימשיכו לפעול בשילוב כוחות ויכולות עם שותפיהם בארץ ובעולם על מנת להדוף את כוונותיו של חמאס ולחסל את יכולותיו".

ניידת משטרה בדנמרק
ניידת משטרה בקופנהאגן (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

בתחילת השבוע אישר המוסד כי גופי הביטחון והאכיפה בקפריסין, בשותפות עם המוסד, סיכלו תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין. בזכות הפעילות הסיכולית ומעצר החוליה על ידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת המפגעים, שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לגרום להרג חפים מפשע בקפריסין ובזירות נוספות.

לטובת קידום ניסיון ההתנקשות, הופעלה חוליה של גורמים איראניים הממוקמים בקפריסין, אשר היו מעורבים באיסוף מודיעיני בשטח על יעדי הפיגוע. שני חברי החוליה נעצרו בתחילת החודש שעבר, ומאז הם נמצאים תחת חקירה ומתנהל מולם הליך משפטי. לפי הפרסומים  בקפריסין אף הוצא להם צו גירוש מהמדינה.

במהלך חקירתם, עלה כי חוליה זו השתתפה באיסוף מודיעיני על גורמים מערביים נוספים גם מחוץ לקפריסין. הגורם שהפעיל את החוליה והוביל את כוונת הפיגוע הוא אזרח איראני בשם מוחמד רזה עבדי ארבלו, המכונה גם סעיד עבדי, והוא משתמש במספר רב של דרכונים מזויפים וזהויות שונות. ארבלו הוא מופעל מוכר של ארגוני טרור איראניים, ובעבר היה מעורב בין היתר בניסיון יחידה 400 בכוח קודס של משמרות המהפכה לחיסול אזרח ישראלי בגאורגיה בנובמבר 2022.