מ"מ המפכ"ל: "לא נתעלם מהפרות חוק בוטות במחאות ובכל מקום אחר"

כהן ענה לביקורת על התנהלות המשטרה בהפגנות ונתן גיבוי לפעולות כוחות הביטחון: "תפקיד המשטרה בדמוקרטיה הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בציבור"

זמן צפייה: 01:57

מ"מ המפכ"ל מוטי כהן ענה היום (ראשון) לביקורת על התנהלות המשטרה בהפגנות ונתן גיבוי לכוחות הביטחון. "תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור וגם כשאינם לטעמם או לרוחם של מפריו", אמר. "לצערי יש מי שמפרים את החוק ולא נשמעים להוראות השוטרים, לא נעצום עין נוכח הפרות חוק בוטות, במחאות ובכל מקום אחר".

לדברי כהן, "אנו ניצבים בשעת חירום לאומית ובמערכה מתמשכת על החיים של כולנו. אני מחזק את ידיהם של המפקדים והשוטרים שניצבים מול אתגרים מורכבים ומשימות רבות נוכח חוסר הערכה מתמשך". מ"מ המפכ"ל המשיך וקרא לציבור להישמע להוראות השוטרים, והוסיף כי "נמשיך לבצע את תפקידנו באופן מקצועי וענייני וללא מורא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימותים בהפגנות בתל אביב: 38 נעצרו, מאות קנסות חולקו

טראמפ פרסם סרטון מבית החולים בוושינגטון: "מרגיש יותר טוב"

2,557 נדבקים ביממה – ירידה נוספת בשיעור הבדיקות החיוביות

מ״מ המפכ״ל ניצב מוטי כהן, בטקס חילופי מפקדים במחוז צפון
מ״מ המפכ״ל ניצב מוטי כהן | צילום: חדשות 13

הלילה עצרה המשטרה 38 מפגינים בתל אביב, לאחר שהתעמתו עם המשטרה בעת המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן, מאות קנסות חולקו על הפרת הגבלות הסגר חולקו. על פי הודעת המשטרה, "מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים, ונקטו באלימות פיזית ומילולית. חלקם הגדול הפרו בבוטות את תקנות שעת החירום כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור".

ההפגנות התקיימו בכבישים ובמוקדים שונים ברחבי הארץ אחרי שאושרה ההגבלה, לפיה מותר להפגין במרחק של עד קילומטר מהבית. "את המחאה הזו לא ניתן יהיה לעצור היא תתעצם ותעלה עד שביבי יפנה את הבית בבלפור ואת כסאו", נמסר מתנועת "אין מצב" הלוקחת חלק בהפגנות בבלפור.

מפגין נעצר במחאות בתל אביב
מפגין נעצר במחאות בתל אביב | צילום: רויטרס

מפגינים ברמת החייל בתל אביב טענו כי אחת המפגינות הותקפה. לטענתם, היא עמדה עם זמבורה, כשאדם דחף לה את הזמבורה לפנים והרביץ לה. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב. החשוד בתקיפה צעד עם אשתו ועגלת תינוק, ובשלב כלשהו תקף את המפגינה בפניה. הרקע עדיין לא ברור, אך התוקף אמר לשוטרים שהרקע הוא אישי, אם כי לא ברור אם יש היכרות מוקדמת בין השניים. המפגינים התקשרו למשטרה ושני מפגינים הלכו בעקבות התוקף כדי לצלם אותו וכדי שלא יברח. השוטרים שהגיעו עצרו לחקירה גם את החשוד וגם את שני המפגינים.