גלנט: מרחיבים את הפעולה בדרום לבנון, נחסל את כוח רדואן

זמן קצר אחרי שצה"ל חשף כי יותר מ-70 מבצעים חשאיים בוצעו בלבנון מתחילת המלחמה, ועל רקע הפעולה הקרקעית - אמר שר הביטחון: "הפעולות בדרום לבנון יתרחבו, אנו מחסלים את כוח רדואן של חיזבאללה". בשיחה עם פורום מטכ"ל הוסיף: "ידעתם השנה את הכישלון וההישג הגדולים ביותר". רגע לפני החג: צה"ל מגייס עוד 4 חטיבות מילואים וכוחות נוספים לצפון

זמן צפייה: 01:12

על רקע הכניסה הקרקעית של צה"ל לדרום לבנון, ולאחר שהותר לפרסום כי כוחות הביטחון ביצעו עשרות פעולות מעבר לגבול הצפון מאז החלה מלחמה, שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (שלישי) להמשך המערכה נגד חיזבאללה - בתצוגת אמצעי לחימה שהובאו מלבנון לישראל. בשיחה עם לוחמים, שר הביטחון הודיע: "אנחנו מרחיבים את הפעילות ומחסלים את כוח רדואן". לפני כן, בשיחה עם פורום מטכ"ל, גלנט אמר: "הפורום הזה ידע השנה את הכישלון הגדול ביותר, אך גם את ההישגים החשובים ביותר בתולדות מערכת הביטחון. מאחל שנדע להפיק לקחים ולשמר את הדבקות במשימה, את היוזמה, את הנחישות ואת ההצלחות".

בתוך כך, רגע לפני ערב החג, מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב הוחלט על גיוס ארבע חטיבות מילואים וכוחות נוספים למשימות המבצעיות בגזרה הצפונית. "גיוסם יאפשר את המשך מאמץ הלחימה מול ארגון הטרור חיזבאללה והשגת מטרות המלחמה, בהן השבת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

שר הביטחון גלנט בשיחה עם פורום המטה הכללי
שר הביטחון גלנט בשיחה עם פורום המטה הכללי | צילום: אריאל חרמוני

בהמשך שיחתו עם הלוחמים, על רקע אמצעי הלחימה של חיזבאללה שהובאו מלבנון, גלנט הוסיף:  "כל מה שאתם רואים כאן – אמצעי לחימה, טילים, מטענים ו-RPG אלו דברים שנמצאו על ידי צה"ל. כוח רדואן תכנן לפשוט על אזרחי ישראל, להרוג אותם ולחטוף אותם".

עוד אמר: "אנחנו מחסלים את ארגון חיזבאללה בדרום לבנון וגודעים את הזרוע שלו, רדואן, לאורך כל קו המגע. מה שנעשה כאן זה ביטוי למשמעות של החזרת תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון - אנחנו משנים את המצב הביטחוני, מתחילתו ועד סופו".

שר הביטחון גלנט בשיחה עם פורום המטה הכללי
צילום: אריאל חרמוני
שר הביטחון יואב גלנט בתצוגת אמצעי הלחימה של חיזבאללה שהובאו לישראל
השר גלנט והאלוף גורדין בתצוגת האמל"ח של חיזבאללה שהובא לישראל | צילום: שחר יורמן

לסיום אמר שר הביטחון: "אני מברך את לוחמי צה"ל ומודה להם, הם מפגינים בפעולתם תעוזה, נחישות, התמדה ומסירות גדולה. הם מסוגלים להגיע לכל מקום, הם מסוגלים לפעול בכל גזרה ולבצע את כל מה שנדרש על מנת להקנות ביטחון לאזרחי ישראל. אשרינו שאלה הלוחמים שלנו ואשרינו שאלה המפקדים שלנו".