בביה"ח בח'אן יונס: נמצאו תרופות ועליהן שמות חטופים ישראלים

מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת פעילות הלוחמים בבית החולים נאצר שבדרום הרצועה, נמצאו תרופות עם שמות של ישראלים שנחטפו ב-7 באוקטובר. מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן נמצא כעת בבדיקה, ומשפחות החטופים הרלוונטיות עודכנו. על פי הערכות, לא מדובר במשלוח הרפואי שהועבר על ידי קטר

זמן צפייה: 01:19

תרופות עם שמות של ישראלים שנחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר נמצאו במהלך פעילות צה"ל בבית החולים נאצר שבח'אן יונס. על פי הודעת דובר צה"ל שפורסמה הערב (שישי), מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן נמצא כעת בבדיקה - ומשפחות החטופים הרלוונטיות עודכנו בממצאים. על פי הערכות, התרופות הן אינן חלק מהמשלוח הרפואי שנמסר על ידי קטר.

מוקדם יותר פורסם כי למעלה מ-20 מחבלים שלקחו חלק במתקפת 7 באוקטובר על העוטף נעצרו בבית החולים נאצר, במהלך פעילות של לוחמי הקומנדו, שייטת 13 וכוחות מיוחדים נוספים.  כמו כן, לוחמי מגלן איתרו בבית החולים מרגמות, רימונים ואמצעי לחימה נוספים ששימשו את חמאס.

נשק שנמצא בבית החולים נאסר בח'אן יונס עזה מלחמת חרבות ברזל
נשק שנמצא בבית החולים נאסר בח'אן יונס | צילום: דובר צה"ל

באמצע החודש שעבר חמש משאיות הנושאות תרופות עבור חטופים ישראלים בשבי חמאס נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, כחלק מהסכמות שגובשו בין ישראל וחמאס בתיווך דוחה.מספר שעות לאחר כניסת המשלוח הרפואי לרצועה, דובר משרד החוץ הקטרי מסר בהודעה: "התרופות והסיוע למען האזרחים בעזה וגם לחטופים נכנסו לעזה, בהתאם להסכם שהוכרז אתמול".

בישראל הוחלט לבצע בדיקות למשאיות הסיוע, בטרם הוכנסו לרצועה, לאחר שהתעוררה ביקורת ציבורית בעקבות הכוונה להכניסן ללא כל בקרה. בחדשות 13 פורסם כי במערכת הביטחון לא עודכנו על סיכום עסקת התרופות לחטופים וכי בצה"ל למדו היום מבכיר חמאס על הכנסת התרופות ללא בידוק.

כוחות צה"ל פועלים בח'אן יונס עזה חמאס חרבות ברזל
כוחות צה"ל פועלים בח'אן יונס | צילום: דובר צה"ל

על פי הודעת משרד החוץ של קטר מהחודש שעבר, ישראל אפשרה הכנסת סיוע הומניטרי לתושבים בעזה בתמורה להעברת התרופות. משרד ראש הממשלה אישר את הפרטים ומסר כי התרופות, שנרכשו בצרפת על-פי רשימה שגיבשו רופאים בישראל, יובאו למצרים במטוסי חיל האוויר של קטר.