במסיבת עיתונאים שכינס יממה לאחר החתימה על הסכם המסגרת עם לבנון, שיבח נתניהו את ממשלת לבנון על "אומץ הלב שגילתה" - והגדיר את המהלך כפגיעה אנושה באיראן ובחיזבאללה. נתניהו העריך כי המהלך עשוי להוביל להסכם שלום - והדגיש: "אני מתכוון להקים ממשלה לאומית רחבה. די לחרמות".

צה"ל ושב"כ חיסלו שלשום את המחבל וליד הנייה, סגן מפקד פלוגת נוח'בה בחמאס ואחד מאחייניו של איסמעיל הנייה, שהשתתף בטבח 7 באוקטובר. "הנייה, שפיקד על פשיטת חוליית מחבלים לישראל ואף חדר בעצמו, היה מעורב בהכוונת חטיפת אזרחים לרצועת עזה. בתקופה האחרונה עסק בגיוס מחבלים חדשים לארגון הטרור ובהובלת הכשרות עיוניות לפלוגתו".
ההתנגדות העזה בלבנון לחתימה על הסכם המסגרת עם ישראל מעוררת דאגה גוברת מפני הידרדרות ביטחונית וחשש ממשי להתפרצות של מלחמת אזרחים. במקביל, גורמים אמריקנים הבהירו כי בכוונתם להעניק סיוע לממשלת לבנון, כדי לחזק את היציבות במדינה. במסגרת המאמצים האזוריים, מסתמן כי מדינות ערב יירתמו אף הן לתמיכה כלכלית בממשלת לבנון.
שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס להסכם המסגרת שנחתם בין ישראל ולבנון, והגדיר אותו כ"אירוע היסטורי והישג מדיני וביטחוני חשוב". לדברי כ"ץ, ההסכם עשוי לעצב מציאות חדשה ובטוחה בגבול הצפון לאחר עשרות שנים. במקביל, דווח על לפחות 4 תקיפות באזור נבטיה שבדרום לבנון.
"כפי שראש הממשלה ואני התחייבנו", אמר כ"ץ, "מדינת ישראל לא נסוגה מלבנון ושומרת על אזור הביטחון בדרום לבנון - כולל רכס הבופור", הצהיר כ"ץ. שר הביטחון הציב תנאי ליישום ההסכם: "לא תהיה כל היערכות מחדש של ישראל בדרום לבנון, ושום נסיגה, כל עוד חיזבאללה לא יפורק מנשקו בכל רחבי לבנון".
כלי תקשורת בלבנון דיווחו על לפחות 4 תקיפות כטב"ם באזור נבטיה שבדרום המדינה.
מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, קרא לממשלת לבנון לנטוש את הסכם המסגרת שנחתם עם ישראל. לדברי קאסם, על ביירות להחליף את המתווה הנוכחי במזכר ההבנות הישיר בין איראן לארה"ב: "נמשיך להילחם עד לנסיגת צה"ל מלבנון".

ברשת "אל-חדת'" הסעודית דווח כי המשא ומתן בין ארה"ב לאיראן בנוגע לסוגיית הנכסים המוקפאים של טהרן יתקיים ביולי בדוחה, בירת קטר. במקביל, פקיסטן צפויה לארח סבב שיחות נוסף בין הצדדים בנושא הגרעין.
בטלוויזיה האיראנית דווח כי איראן פתחה בירי אזהרה לעבר כלי שיט שלא קיבלו אישור מאיראן לעבור במצר הורמוז. בעקבות זאת, חלק מהספינות החלו לבקש אישור מאיראן כדי לעבור במצר.
חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה איהאב חמאדה התייחס להסכם ואמר כי מדובר ב"הצהרת נאמנות של הממשלה הלבנונית לישראל", והוסיף: "ההסכם משקף את נטיית הממשלה לסכסוך פנימי. הממשלה השקיעה מאמץ מירבי כדי להבטיח את המשך הכיבוש הישראלי".
בעקבות התקיפות האמריקניות אמש, באיראן הגיבו במתקפת כטב"מים לעבר מטרות אמריקניות במזרח התיכון. בתוך כך, ראש ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט האיראני, אבראהים עזיזי, אמר: "נגיב לכל הפרה נוספת של ההסכם. אנו ערוכים לטפל בתקיפות בכל התנהגות המפרה את מזכר ההבנות שנחתם, שפוגעת בביטחון או שחוצה קווים אדומים".
לאחר למעלה משש שעות שבהן תושבי בית אריה שבשומרון היו נצורים בבתיהם, צה"ל הודיע כי הוסר החשש לחדירת מחבלים ואין חשש לאירוע ביטחוני, זאת בתום סריקות נרחבות באזור. לא אותרו חשודים.


זמן קצר לאחר ההכרזה על ההסכם בין ישראל ללבנון, תומכי חיזבאללה יצאו להפגנות זועמות נגד הממשלה. בתגובה, כוחות צבא לבנון פתחו באש נגד המפגינים.
בהתנחלות בית אריה שבשומרון הודיעו לתושבים כי בעקבות ההתרעות על חדירת מחבלים, "יש להישאר בבתים עד להודעה חדשה".
גורם איראני אמר לסוכנות הידיעות האיראנית "מהר" כי "לא נגרם נזק לנמל סיריק שבדרום איראן כתוצאה מהתקיפה האמריקנית".
זמן קצר לאחר שנחתם הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון בתיווך אמריקני, הבית הלבן פרסם את פרטי ההסכם, לפיו שתי המדינות "מאשרות את זכותה של כל מדינה להתקיים בשלום, ואת רצונן ההדדי לחיות בביטחון כמדינות ריבוניות שכנות. ישראל ולבנון מצהירות בזאת על כוונתן לסיים באופן סופי את הסכסוך, לטפל בסיבותיו הבסיסיות, ובכך לסיים באופן רשמי כל מצב מלחמה ביניהן".
לפי הצהרת הבית הלבן שתי המדונות יפתרו את הסוגיות ביניהן תוך משא ומתן ישיר, בתיווך ארצות הברית. ממשלת ישראל וממשלת לבנון התחייבו במסגרת ההסכם לתהליך הדדי, רציף, עם תנאים ברורים שיאפשרו את החזרת הסמכות על שטח לבנון לצבא לבנון, שיקבל את המשימה לפירוק חיזבאללה מנשקו, ונסיגה ישראלית.
סגן הנשיא האמריקני ג'יי.די. ואנס התייחס בציוץ ברשת החברתית X לגל התקיפות שביצע צבא ארה"ב אמש בדרום איראן ואמר: "איראן חתמה על הסכם שלום, אנחנו כיבדנו אותו. אם יש חוסר הסכמה בנוגע לדרך שבה מזכר ההבנות מיושם, הם יכולים להרים את הטלפון, אבל אלימות תיענה באלימות".
פיקוד המרכז של ארה"ב (סנטקום) פרסם ברשת החברתית X קטעי וידאו מגל תקיפות התגמול נגד איראן אמש. בסרטון מוצגת תקיפה נגד מגדל תקשורת בבסיס חיל הים האיראני ליד העיר סיריק בדרום איראן.
בעקבות זיהוי של שני מחבלים ביישוב, התרעה על חדירת מחבלים הופעלה ביישוב בית אריה שבשומרון. כוחות צה"ל הוקפצו למקום ופתחו בסריקות אחר החשודים ונמצאים בקשר שוטף עם התושבים וגורמי הביטחון באזור.
בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, רביב דרוקר, מוריה אסרף, גיל תמרי, סולימאן מסוודה, נריה קראוס, יוסף ישראל, ישי פורת, עלי מוגרבי, ליאור קינן, מיכאל שמש, יובל שגב, אלי סניור, יוסי אלי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, חן זנדר, לירון שמם, קארין קבסה, הדר גיל-עד, דניאל זילברשטיין, יואלי ברים, אופק צח, מיר יונה, רותם גולן, אלעד זיני, אורי שאבי ורן מאיר.