תיעוד: מחבלי חמאס מניחים נשק ונכנעים; קבינט המלחמה התכנס

מטוסי קרב תקפו עמדות ואתרים צבאיים של חיזבאללה בלבנון. תיעוד מעזה: עשרות מחבלים נכנעו. צה"ל: "חמאס במצב קשה, סינוואר מתכחש למציאות". החות'ים בתימן: "נמנע מעבר של ספינות בדרך לישראל". קבינט המלחמה התכנס

בקצרה:

היום ה-64 למלחמה: שבעה ימים מאז חידוש הפעולה הקרקעית, וצה"ל המשיך היום (שבת) להעמיק את אחיזתו גם בדרום הרצועה. לוחמי צה"ל המשיכו היום לטהר בתים בעיר הדרומית ח'אן יונס, כשכל העת מחבלים ממשיכים לפתוח עליהם באש ממבנים ומפירי מנהרות. דובר צה"ל בערבית פרסם תיעוד מתוך הרצועה של פעילי חמאס שמכים אזרחים לאחר שגנבו מהם ציוד, וחשף כי המטח שנורה אתמול לעבר המרכז שוגר מתוך אזור הומניטרי, מרחק מטרים ספורים מבית ספר. כמו כן, פורסם תיעוד דרמטי של מחבלי נוח'בה של חמאס כשהם מניחים את נשקם בג'באליה - ונכנעים לכוחות צה"ל. בגבול הצפון: חיזבאללה ממשיך להגביר את האש ולאורך היום השיגורים לא פסקו. בארגון לקחו אחריות על עשרה שיגורים לשטח ישראל מהבוקר.  קבינט המלחמה התכנס הלילה.

עם צאת השבת, הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חללי צה"ל, בהם ארבעה שנפלו בסוף השבוע בקרבות בעזה: רס"ר במיל' ליאב אטיה (25) מבאר שבע, רס"ר במיל' עמרי בן שחר (25) מגבעתיים, סמ"ר יונתן דין חיים (25) מרמת גן , וסמל מאור כהן איזנקוט (19) מאילת, אחיינו של השר וחבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט, שקיבל את ההודעה על מותו רק יממה לאחר שבנו נהרג בקרבות. בנוסף, הותר לפרסום שמו של סמ"ר חיים מאיר עדן (20) מרחובות, לוחם גולני שנפצע קשה בקרבות בשבת השחורה, ומת אתמול מפצעיו. כמו כן, נקבע מותו של סהר ברוך (25), אזרח שנחטף מבארי ונרצח בשבי חמאס בעזה.

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 425 חללי צה"ל, מתוכם 97 לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. 137 חטופים עדיין בשבי בעזה.

[timeline id="4459" name="חרבות ברזל - יום 64"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו