ירי ללא הפסקה: אזעקות הופעלו בשפלה, בעוטף, בגוש עציון ובגליל

הג'יהאד האסלאמי קיבל אחריות על המטח למרכז הארץ ולאזור ירושלים. משפחותיהם של שישה חטופים בעזה התבשרו שיקיריהם נרצחו בשבי. מאז שחודשה הלחימה: צה"ל תקף מעל ל-200 מטרות ברצועה. גלנט: "חמאס מבין רק כוח"

בקצרה:

היום ה-56 למלחמה: אחרי שבוע של שקט ברצועת עזה ו-7 פעימות של שחרור חטופים, הבוקר (שישי) הסתיימה הפוגת האש, לאחר שחמאס לא העביר רשימת משוחררים חדשה - ולקראת השעה 6:00 בבוקר נשמעו אזעקות צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה. צה"ל הודיע: "חמאס הפר את ההסכם ובנוסף ירה לעבר שטח מדינת ישראל. צה"ל חידש את האש מול ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה". בהמשך דווח על תקיפות אוויריות נרחבות של חיל האוויר ברצועת עזה, ונמשך ירי הרקטות לעבר שדרות, אשקלון והעוטף. אחר הצהריים טווח הירי מעזה התרחב ואזעקות הופעלו גם באשדוד ובשפלה - כשבמקביל בוצעו שיגורים מלבנון לקריית שמונה.

בקטר אמרו היום כי "נעשה כל מה שנדרש כדי לשוב להפוגה", ובכיר ישראלי אמר לחדשות 13: "הלחימה תימשך עד השמדת חמאס, אם יחזירו את הנשים שנמצאות בשבי - תהיה הפוגה של יום". בסעודיה דיווחו היום כי ישראל תקפה אתמול מחסני טילים וכטב"מים סמוך לצנעא, בירת תימן. על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, ישראל הודיעה למדינות ערביות כי היא מתכננת ליצור "אזור חיץ" ברצועת עזה לאחר סיום המלחמה, במטרה למנוע התקפות עתידיות.

אמש שוחררו שמונה חטופים נוספים משבי חמאס בעזה, ובסך הכל שוחררו בשבוע האחרון 105 חטופים, בהם 80 ישראלים ששוחררו במסגרת העסקה, ישראלי נוסף בעל אזרחות רוסית ששוחררו כמחווה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 23 אזרחים תאילנדים ופיליפיני אחד. בטרם העסקה שוחררו ארבע חטופות, והחיילת אורי מגידיש חולצה בפעילות מבצעית של צה"ל ושב"כ. 137 חטופים עדיין בעזה - והמאבק להחזרתם עוד רחוק מסיומו.

[timeline id="4418" name="חרבות ברזל - יום 56"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו