צה"ל: "איתרנו תשתיות קרקעיות בשיפא, אספנו מידע על החטופים"

לראשונה זה 3 ימים - רקטות נורו למרכז. נפילות בתל אביב, לא דווח על נפגעים. בעזה מדווחים על 10 משאיות עם סולר שנכנסו ממצרים. ראש המל"ל הנגבי: "הכנסת הדלק תמנע מגפות". בצפון: מספר פצועים מטיל נ"ט | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-42 למלחמה:  צה"ל ממשיך הערב (שישי) לפעול בסביבת בית החולים שיפא ברצועת עזה, ומדובר צה"ל נמסר כי "אנו ממשיכים לאסוף כל פיסת מידע על החטופים בשיפא; איתרנו היום תשתיות קרקעיות בבית החולים". בחזית הצפונית: מספר פצועים מטיל נ"ט בגליל; רחפן נושא חומר נפץ חצה למטולה - והופל.

כוחות צה"ל פעלו הבוקר במחנה הפליטים ג'נין, עצרו מבוקשים וחיסלו מהאוויר לפחות חמישה מחבלים. הפלסטינים דיווחו כי בחילופי האש נהרג מפקד גדוד ג'נין של הג'יהאד האסלאמי, בהאא לחלוח. לקראת השעה 8:00 הבוקר התחדש הירי מרצועת עזה, ואזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף. בשעות הצהריים הופעלו אזעקות גם באשקלון, ובהמשך הופעלו אזעקות גם בגליל המערבי, שם זוהו שיגורי פצמ"רים משטח לבנון, וצה"ל תקף בתגובה את מקור הירי. לאחר הפוגה של שלושה ימים - התחדש הירי למרכז, לשרון ולשפלה, ונרשמו נפילות בתל אביב - ללא נפגעים.

בעזה דיווחו היום כי 10 משאיות עם 150 אלף ליטר סולר הוכנסו לרצועה ממצרים דרך מעבר רפיח, וגורם מדיני מסר כי האישור ניתן לבקשת ארצות הברית ועל מנת לאפשר את "המשך מרחב התמרון הבינלאומי הדרוש לחיסול החמאס". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את ההחלטה, וכך גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שמסר: "אדרוש מרה"מ להביא החלטות שקשורות במדיניות לקבינט מורחב". ראש המל"ל צחי הנגבי הבהיר כי הכנסת הדלק תמנע מגפות.

לפחות 1,400 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז שחמאס פתח במתקפת הפתע על ישראל, בהם 372 חללי צה"ל, 59 חללי משטרת ישראל ו-10 חללי שב"כ. הודעה נמסרה למשפחות של 239 חטופים. יותר מ-5,000 ישראלים נפצעו מאז תחילת המלחמה, ומשרד הבריאות בעזה עדכן על יותר מ-10 אלף הרוגים מתחילת המלחמה, בהם יותר מ-4,000 ילדים ו-2,000 נשים.

[timeline id="4341" name="חרבות ברזל - יום 42"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו.