2 פצועים קל בפיצוץ כטב"ם באילת; צה"ל: "תקפנו בלבנון אלפי מטרות"

שני כטב"מים שוגרו לאילת מעיראק, שניים נפצעו קל מרסיסים. הקבינט כונס, וצפוי להסמיך את נתניהו וגלנט לאשר תמרון קרקעי בלבנון. רה"מ: "מו"מ להסדרה? רק תחת אש". לאורך היום: מטחים לצפון - וירי ראשון אי פעם של חיזבאללה לגוש דן. הפנטגון: "ארה"ב לא מספקת לישראל מידע מודיעיני עבור פעולות בלבנון; לא מעוניינים בעוד הסלמה" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-355 למלחמה: הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הצפון מאיימים היום (רביעי) בפעולה קרקעית בלבנון, כאשר צה"ל הודיע על גיוס מילואים - והקבינט התכנס לדיון בנושא. במקביל, דיווחים ראשוניים על מגעים להפסקת אש בתיווך ארה"ב וצרפת. בכירים בישראל אמרו לחדשות 13 כי "אין שום היתכנות להסדרה כרגע". הם הוסיפו כי "ישראל מוכנה לשמוע הצעות - אבל הסיכויים להסדר קלושים".

בינתיים, בשטח האש גוברת: חיזבאללה ירה הבוקר לראשונה אי פעם טיל כבד לכיוון גוש דן. הערב: שני פצועים קל מכטב"ם ששוגר מעיראק והתפוצץ בנמל אילת; כטב"ם נוסף יורט על-ידי חיל הים. לאורך היום: שיגורים ומטחים כבדים על הצפון - מצפת ועד לחוף הכרמל. בצהריים: פצועים בפגיעה ישירה בקיבוץ סער שבגליל המערבי.

ההערכה בצה"ל: לחיל האוויר ייקח כמה ימים כדי למצות את בנק המטרות בלבנון. בכיר ביטחוני אמר כי "לחיזבאללה עדיין יש יכולות פיקוד ושליטה". בפנטגון אומרים: "ארה"ב לא מספקת לישראל מידע מודיעיני עבור פעולות בלבנון; לא מעוניינים בעוד הסלמה".

[timeline id="6487" name="חרבות ברזל - יום 355"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, מוריה אסרף, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו