שיגורים לצפון ותקיפות בלבנון; "הרוגים מאש צה"ל בטולכרם"

רקטות שוגרו לגליל מלבנון. צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. הפלסטינים: שני הרוגים מאש צה"ל בבית שכותר בטולכרם. בעזה: חוסל אחמד ואדיה, שרצח את גיל תעסה ב-7 באוקטובר ותועד שותה קולה לעיני ילדיו הפצועים. ביידן: "המגעים לעסקה נמשכים, משוחח עם מצרים וקטר - לא עם נתניהו" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-333 למלחמה: יממה אחרי "נאום פילדלפי" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי הכנסת בני גנץ וגדי איזנקוט כינסו הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים ומסרו הצהרה משותפת: "ציר פילדלפי הוא אתגר מבצעי ולא איום קיומי". גנץ אמר "נתניהו לא אמר אמת. הוא עיכב את עסקאות החטופים באופן סדרתי - גם את הראשונה". איזנקוט אמר כי "נתניהו עושה דה-לגיטימציה לשר הביטחון ומפקדי צה"ל. זה מטריד", והוסיף: "ישראל נמצאת בנקודת השפל החמורה ביותר מאז כינונה. לא הושגה אף אחת ממטרות המלחמה".

בינתיים, ארה"ב לוחצת על ישראל להתגמש בסוגיית ציר פילדלפי - ובכיר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר: "עובדים על עסקה כוללת, ביידן מעורב בכך באופן אישי". בכירים בחמאס אומרים כי על ארה"ב ללחוץ על ישראל להתגמש - אחרת לא תהיה עסקה. מקורות פלסטינים מסרו: חמאס יהיה מוכן להתגמשות נוספת אם ישראל תציג הצעה משופרת. במהדורה המרכזית פורסם הערב לראשונה כי בצה"ל מזהירים שכל הרחבה של התמרון ברצועת עזה - תסכן חטופים שנותרו בחיים.

גם הערב - מחאה בתל אביב למען החטופים: מדורות הוצתו בדרך בגין, עימותים קשים נרשמו בין מפגינים לשוטרים. לאורך היום: אזעקות ומטחים מלבנון לגליל. בעזה: חוסל אחמד ואדיה, מפקד פלוגה בכוח הנוח'בה של חמאס שפיקד על הטבח בנתיב העשרה ב-7 באוקטובר, רצח את גיל תעסה ותועד שותה קולה לעיני ילדיו הפצועים.

[timeline id="6283" name="חרבות ברזל - יום 333"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, מוריה אסרף, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו