פגיעה ישירה בבית בסביון, ללא נפגעים; צה"ל תקף מטרות חיזבאללה

לוחמי צה"ל חיסלו מחבלים שהסתתרו במסגד בעזה וניסו לברוח למנהרה. נתניהו בהצהרה: "עזה לא תהיה יותר איום על ישראל". גלנט: "לא תהיה הפוגה הומניטרית בלי החזרת החטופים". החל ממחר: מטה משפחות החטופים מתכוון להחריף את המאבק

בקצרה:

ישראל במלחמה: בחלוף חודש מהשבת השחורה, כוחות הביטחון סוגרים הערב (שלישי) את יומה ה-32 של מלחמת חרבות ברזל. לוחמי צה"ל השתלטו ביממה האחרונה על מעוז צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, ובמקביל מטוס קרב תקף חולייה של כ-10 מחבלים. מאוחר יותר השמידו לוחמי יחידת יהל"ם מנהרות של חמאס שאותרו בצפון הרצועה, ובהמשך הכוחות חיסלו מחבלים שהסתתרו במסגד בעזה וניסו לברוח למנהרה. שני מטחים שוגרו מהרצועה לאזור המרכז בשעות הערב, וביישוב סביון נרשמה פגיעה ישירה בבית, ללא נפגעים.

בגבול הצפון, צה"ל תקף חוליית מחבלים בלבנון שניסתה לשגר טיל נ"ט לעבר ישראל, ומאוחר יותר יירט מטרה חשודה שהתקרבה לגבול ותקף חולייה ששיגרה טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל בגליל המערבי. בשעות אחר הצהריים נורה מטח מכיוון לבנון ואזעקות נשמעו באצבע הגליל וברמת הגולן. צה"ל תקף בתגובה בלבנון, ובשעות הערב תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות של חיזבאללה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ מסרו הצהרות הערב, כל אחד בנפרד, ובמהדורה המרכזית פורסם כי לשכת גנץ פנתה ללשכת נתניהו בבקשה לקיים הצהרות משותפות - אך לשכת רה"מ מסמסה את הבקשה. נתניהו אמר: "עזה לא תהיה יותר איום על ישראל". גלנט אמר כי "לא תהיה הפוגה הומניטרית בלי החזרת החטופים", וגנץ הדגיש כי הוא "מבטיח שנעשה הכל כדי להביא את החטופים הביתה - בכוח ובמעשה מדיני".

לפחות 1,400 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז שפתח חמאס במתקפת הפתע על ישראל, בהם 348 חללי צה"ל, והודעה נמסרה למשפחות של 240 חטופים. יותר מ-5,000 נפצעו מאז תחילת המלחמה, ומשרד הבריאות עדכן הערב כי בבתי החולים מאושפזים כעת 342 פצועים, מתוכם 51 במצב קשה ו-152 במחלקות שיקום. הודעה נמסרה למשפחות של 240 חטופים. משרד הבריאות בעזה עדכן על יותר מ-10 אלף הרוגים פלסטינים מתחילת המלחמה, בהם יותר מ-4,100 ילדים ו-2,000 נשים.

[timeline id="4286" name="חרבות ברזל - יום 32"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו