פגיעה ישירה בקריית שמונה ובשלומי, 2 חיילים נפצעו באורח קל

חמאס הודיע שלא יאפשר כניסה של כוחות זרים שישלטו ברצועה. דיווח: חמאס הודיע לחיזבאללה כי הסכים להצעה להפסקת אש. ראש המוסד חזר מקטר, ונץ הבהיר לנתניהו כי יתמוך בכל "מתווה אחראי". לאחר יותר מ-24 שעות של שקט: חודש הירי לצפון, פגיעות ישירות בבתים בק"ש ובשלומי. כוחות מיוחדים של צה"ל פעלו בג׳נין: כטב"ם תקף חוליית מחבלים מהאוויר, 7 חוסלו | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-273 למלחמה: בצל התקדמות במגעים לעסקת חטופים, ראש המוסד דדי ברנע יצא הבוקר (שישי) לסבב פגישות בקטר, אחריהן חזר לארץ. לפי גורם ביטחוני, ישנה אפשרות להחזיר חטופים בתוך כשבועיים, אך גורמים אחרים מזהירים כי ההליך בתחילתו, ועשוי להיערך מספר שבועות.

לפי דיווחים, חמאס מסר לחיזבאללה כי הסכים להצעה להפסקת אש, ובהודעה רשמית מטעם הארגון נמסר כי אינו יסכים לכניסת כוחות זרים לרצועה בשום סיטואציה. מקורות בחיזבאללה מסרו כי האש בגבול הצפון תיפסק ברגע שהסכם מול חמאס ייכנס לתוקף. במקביל, לאחר 24 שעות שקטות, הירי לצפון חודש, וזוהו פגיעות ישירות במבנים בקריית שמונה ובשלומי. שני חיילים נפצעו באורח קל כתוצאה מהשיגורים לקריית שמונה.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: "איבדנו רבים כל כך מהחטופים שמתו בשבי. זה לא הזמן למשחקי אגו עם שר הביטחון - לחטופים אין זמן". גנץ המשיך: "נכון, מולנו אויב אכזר. לא הכל תלוי בך. אבל עליך לגלות מחויבות, נחישות וכנות כוונות גם הפעם. גם כשהמחירים כבדים יותר. אם תיקח את ההחלטה הנכונה ותביא מתווה אחראי - יהיה לך גיבוי מלא מחבריי וממני, וחשוב מכך - יהיה לך גיבוי לאומי רחב מהעם. זו ההחלטה הנכונה אסטרטגית. זה הדבר היהודי לעשות".

[timeline id="5679" name="חרבות ברזל - יום 273"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו