מטחים לצפון, 10 שיגורים זוהו לעבר מטולה; צה"ל תקף בלבנון

היום ה-252 למלחמה: גלנט תקף את מקרון ואמר כי "צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו", במשרד החוץ הסתייגו. דיווח: ארה"ב תטיל סנקציות על ארגון "צו 9". אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון, לא דווח על נפגעים אך שריפות פרצו במרחב. אלוף פיקוד הדרום ברפיח: "ממשיכים להתקדם עד שנשיג את המטרות שלנו" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-252 למלחמה: אזעקות הופעלו לאורך היום (שישי) בשורת ישובים בגליל העליון, ובמטולה נפגעו שני בתים כתוצאה משיגורי טילי נ"ט מלבנון. מספר נפילות זוהו באזור קריית שמונה, לא היו נפגעים אך שריפות פרצו במרחב. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות השמידו את אתרי השיגור ברצועה מהם בוצע אמש ירי לעבר עוטף עזה. לוחם צה"ל נפגע היום באורח קשה ממכת חום במהלך אימון, לוחם נוסף במצב קל. הערב נדרס לוחם צה"ל באזור יהודה ושומרון, ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, פרטי האירוע בבדיקה.

לפי דיווח ברויטרס, ארה"ב תטיל סנקציות על ארגון "צו 9", שפעיליו חוסמים לעתים קרובות כניסה של משאיות סיוע לרצועת עזה. לפי דיווח בעיתון היהודי "Jewish Chronicle", שחשף פרטים חדשים על המבצע להשבת ארבעת החטופים, יחידת מסתערבים נשלחה למחנה הפליטים נוסייראת במסווה של מפונים על מנת לאסוף מודיעין - ולאתר את הדירות בהן מוחזקים הארבעה.

שר הביטחון יואב גלנט תקף את נשיא צרפת עמנואל מקרון בחשבון הטוויטר שלו, כתב כי "צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו", ואמר כי ישראל לא תהיה שותפה לוועדה להסדרת המצב בצפון אם צרפת תקח בה חלק. במשרד החוץ הסתייגו מהאמירות, וגורם במשרד טען כי הן "אינן נכונות ואינן במקומן". בצרפת התייחסו: "נמשיך לעבוד עם הגורמים הרלוונטיים להרגעת המצב בצפון".

[timeline id="5478" name="חרבות ברזל - יום 252"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו