אחרי הפלת הכטב"ם והנזק לבסיס: "תקיפות בבעלבכ שבעומק לבנון"

יום קרב נוסף בצפון: טיל קרקע-אוויר של חיזבאללה הפיל כטב"ם ישראלי. חיזבאללה לקח מהבוקר אחריות על 8 תקריות, בהן ירי למחנה גיבור. נזק גם לקניון בקריית שמונה. דיווחים בלבנון: "נפגעים בגל תקיפות בדרום המדינה". תיעוד מרפיח: חביות נפץ מוכנות לשימוש אותרו בבית | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-239 למלחמה: הנאום הדרמטי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמש, שחשף את המתווה של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקבינט המלחמה לסיום המלחמה ושחרור החטופים, הצית היום (שבת) סערה וגרר תגובות בישראל ובעולם. בסעודיה דיווחו כי העסקה כוללת שחרור של 33 חטופים - חיים ומתים - בשלב הראשון. רבבות הפגינו הערב ברחבי הארץ בדרישה להגיע לעסקה.

גורם בסביבת נתניהו אמר: "לא תהיה הפסקת אש קבועה לפני חיסול יכולות חמאס". בכיר בבית הלבן טען: "הפערים בין הצדדים קטנים משנדמה. מתווה נתניהו דומה למתווה שחמאס הניח על השולחן לאחרונה". השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר אמרו כי זו "עסקה מופקרת", ואיימו לפרק את הממשלה אם תאושר. בצה"ל אמרו כי יידעו לספק ביטחון בכל עסקה.

בתוך כך, יום קרב נוסף בצפון: מתקפת רקטות של חיזבאללה זרעה הרס בבסיס "גיבור" בקריית שמונה. נזק נגרם גם לקניון. אזעקות הופעלו היום גם בעכו, ויירוט נצפה בשמי העיר. כטב"ם ישראלי הופל בדרום לבנון, חיל האוויר תקף את ההגנה האווירית של חיזבאללה. הערב דווח בלבנון כי חיל האוויר תקף בבעלבכ שבעומק המדינה.

[timeline id="5370" name="חרבות ברזל - יום 239"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו