אזעקות בעוטף; האריס ביקרה את נתניהו על תגובתו לתקרית ברפיח

היום ה-235 למלחמה: צה"ל הרחיב את הפעילות ברפיח, טנקים נצפו במרכז העיר. סגנית נשיא ארה"ב: "המילה 'טרגדיה' לא מתחילה לתאר את האירוע ברפיח". דובר צה"ל הודיע: "יכול להיות שהשריפה ברפיח נגרמה מאמל"ח שחמאס אחסן באזור". הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון של החטוף אלכסנדר טרופנוב | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-235 למלחמה: צה"ל המשיך היום את הפעולה ברפיח, כשהפלסטינים דיווח כי לראשונה במהלך התמרון, נצפו טנקים ישראלים במרכז העיר. צה"ל הודיע כי עדיין לא ברור מה גרם לשריפה שגרמה למותם של עשרות חוסים במתחם האוהלים בעיר, אך הוסיף כי יכול להיות שהדבר אירע בגלל אחסון של אמל"ח באזור על ידי חמאס.

בשעות הערב פרסם הג'יהאד האיסלאמי סרטון בן חצי דקה של החטוף אלכסנדר (סשה) טרופנוב. בסרטון הוא אומר: "אזרחי ישראל והמפגינים, בימים הקרובים תשמעו ממני את כל האמת על מה שקרה לי ולשאר האסירים בעזה. אני מבקש מכם, תהיו סבלניים".

בתחקיר שפרסם היום "הגרדיאן", העיתון חשף את המאבק הממושך של ישראל, ובייחוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC). על-פי התחקיר, במטרה למנוע הוצאת צווים בינלאומיים נגד גורמים בכירים בירושלים, ישראל הפעילה במשך תשע שנים את מנגנוני הביון שלה, ובהם שב"כ, מוסד, אמ"ן ויחידה 8200, במטרה "לרגל, לפרוץ ולאיים" על בכירים בבית הדין בהאג - ובהם התובע הראשי כרים קאן.

[timeline id="5338" name="חרבות ברזל - יום 235"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו