חמאס: "נצא לקהיר במטרה לסגור עסקה"; ראש ה-CIA נחת במצרים

משלחת חמאס תצא מחר לבירה המצרית: "בוחנים את ההצעה לעסקה ברוח חיובית". אחרי השיגורים לגליל המערבי: צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון. הרמטכ"ל: "נחושים להמשיך את המלחמה". דיווח: ישראל הציבה אולטימטום לחמאס - העבירו את תשובתם תוך שבוע או שנתחיל לפעול ברפיח. אותרה גופתו של אליקים ליבמן, שנחשב כחטוף, בקבר של נרצחת אחרת במסיבת הנובה | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-210 למלחמה: בישראל נמשכה הבוקר (שישי) ההמתנה לתשובת חמאס אודות המתווה לעסקת חטופים, ודווח מפי גורמים מצריים כי משלחת מטעם חמאס בראשות ח'ליל אל-חיה, סגנו של יחיא סינוואר, צפויה להגיע שוב לקהיר עם הצעות לתיקונים למתווה. בהודעה רשמית שפורסמה בערב, מטעם חמאס נמסר: "הארגון בוחן את ההצעה ברוח חיובית ונצא לקהיר במטרה לסגור עסקה". במקביל, ראש ה-CIA ויליאם ברנס נחת בשעות הצהריים בבירה המצרית במטרה לקדם את המגעים, וב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי ישראל הציבה לחמאס אולטימטום - לפיו צה"ל יחל לפעול ברפיח אם ארגון הטרור לא ישיב על ההצעה שהוגשה לו.

אזעקות הופעלו בשעות הצהריים בגליל המערבי, ומצה"ל נמסר כי יורטה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון. תושבת ירכא בת 43 נפצע קל משברי יירוט, ונגרם נזק קל לבית בג'וליס. בתגובה לכך צה"ל ביצע אחר הצהריים מספר תקיפות נגד מטרות חיזבאללה בלבנון.

משפחתו של אליקים שלמה ליבמן, בן 24 מקריית ארבע, שהוגדר עד עתה כחטוף, עודכנה היום כי נרצח ב-7 באוקטובר. שרידים מגופתו של ליבמן נמצאו בקברה של ויקטוריה גורילוב, שנרצחה במסיבת הנובה, בה ליבמן שימש כמאבטח.

[timeline id="5209" name="חרבות ברזל - יום 210"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו