בלינקן נחת בישראל: "אין עוד תירוצים, על חמאס לפעול מיד"

ברקע המגעים לעסקה, בלינקן נחת בישראל: "אין עוד עיכובים ותירוצים, על חמאס לפעול מיד". ביידן: "חמאס הוא המכשול היחיד". בקהיר מאותתים כי תשובת ארגון הטרור צפויה להיות שלילית - וגורם ישראלי אמר כי "עמדותיו הוקשחו. נתניהו: "נפעל ברפיח - עם או בלי עסקה" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-207 למלחמה: מנהיג חמאס יחיא סינוואר צפוי למסור ביממה הקרובה את תשובתו על ההצעה המעודכנת לעסקת חטופים, בקהיר מאותתים הערב (שלישי) כי תשובת חמאס צפויה להיות שלילית. גורם בישראל אמר כי ארגון הטרור "הקשיח את עמדותיו, דורש שוב הפסקה מוחלטת של המלחמה", וגורם בחמאס אמר ל"אל-ערבייה" כי "קיימת היענות מסוימת מצד ישראל בנוגע לדרישתנו להפסקת אש".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל ואמר: "אין עוד עיכובים ותירוצים, על חמאס לפעול מיד". בתוך כך, המגעים מטלטלים את ממשלת נתניהו - עם איומים של השרים בן גביר, סמוטריץ' ואיזנקוט. ברקע, שתי אוגדות של צה"ל החלו בהכנות לכניסה לרפיח. נתניהו: "נפעל ברפיח - עם עסקה או בלעדיה".

לוחם מג"ב כבן 30 נפצע היום באורח בינוני בפיגוע דקירה בשער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים. לפי החשד הראשוני המחבל הוא תייר אזרח טורקיה, אשר נכנס אתמול לישראל מירדן, והוא חוסל על-ידי כוחות מג"ב במקום. אחרי 22:00: מטח מלבנון לאזור ראש הנקרה ושלומי שבגליל המערבי.

[timeline id="5195" name="חרבות ברזל - יום 207"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו