ביידן ישוחח עם מנהיגי קטר ומצרים, משלחת ישראלית תצא מחר לקהיר

דוברת הבית הלבן: "חלה התקדמות בדרך לעסקה, על חמאס לקבל את התנאים". יורטו 2 רקטות שנורו לעבר שדרות. לאחר שצה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון: טיל נ"ט שוגר למטולה, לא היו נפגעים. שר החוץ האירופי: "מדינות באיחוד צפויות להכיר במדינה פלסטינית בחודש הקרוב" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-206 למלחמה: ברקע ההמתנה לתשובת חמאס, אופטימיות זהירה הערב (שני) בישראל בנוגע למגעים לעסקת החטופים. אחרי שמשלחת חמאס בראשות סגנו של סינוואר קיימה דיונים בקהיר, משלחת מקצועית מישראל צפויה לצאת מחר למצרים. על פי דיווחים, העסקה תכלול נסיגה של צה"ל מהרצועה ושחרור של כ-900 אסירים פלסטינים. גורם בכיר בממשלה מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לחדשות 13: "לא ניתן לו למסמס עסקה מסיבות פוליטיות".

מהבית הלבן נמסר כי חלה התקדמות במו"מ לעסקה, וכי הנשיא ג'ו ביידן יקיים שיחות עם מנהיגי מצרים וקטר. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן החל את ביקורו בסעודה, בטרם יגיע ביום רביעי לישראל. על המגעים לעסקת חטופים הוא אמר: "ההצעה שהוצגה לחמאס נדיבה. הם צריכים להחליט מהר, אני מקווה שזאת תהיה ההחלטה הנכונה". שר החוץ של ברטיניה דייוויד קמרון, המבקר גם הוא בסעודיה, אמר כי ההצעה המצרית לחמאס "כוללת שחרור של אלפי אסירים פלסטיניים והפוגה של 40 ימים בלחימה".

משפחות החטופים קיימו מסיבת עיתונאים והפגנה בתל אביב. בהצהרה לתקשורת דיברו בני משפחותיהם של עמרי מירן וקית' סיגל, שהופיעו בסרטונים שחמאס פרסם השבוע - בדרישה שהממשלה תממש את המומנטום במגעים לשחרור חטופים. 5 מפגינים נעצרו בחשד להפרת הסדר. בגבול הצפון, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון, וכ-20 שיגורים זוהו בשעות הבוקר לעבר הגליל העליון - אך רובם יורטו. בערב הופעלו אזעקות בעוטף עזה ושתי רקטות ששוגרו לעבר שדרות יורטו.

דובר צה"ל התיר הערב לפרסום כי שני חיילי מילואים נפלו במרכז רצועת עזה: רס"ר במיל' עידו אביב, לוחם במסייעת שריון, בן 28 מכרמיאל, ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי, לוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי, בן 37 מפתח תקווה. לוחם מילואים נוסף מגדוד 223 נפצע באורח קשה.

[timeline id="5190" name="חרבות ברזל - יום 206 "]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו